کد خبر: ۲۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

سرقت 300 میلیونی سرایدار از زوج پزشک

سرایداری که از زوجی ثروتمند 300میلیون‌تومان سرقت کرده بود در حالی دستگیر شد که مالباختگان قصد نداشتند ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ما، فردی روز 24دی‌ماه به صرافی‌ای در خیابان جمهوری رفت و از صراف خواست مقداری ارز خارجی شامل سه‌هزاردلار آمریکا، دوهزارو500یورو و... را به ارزش تقریبی 30میلیون‌تومان به ریال ایران تبدیل کند. مالک صرافی که به این مرد مشکوک شده بود بلافاصله موضوع را به پایگاه هفتم پلیس آگاهی اطلاع داد و کارآگاهان با حضور در محل مظنون 42ساله به‌نام احمد را بازداشت کردند.

احمد پس از انتقال به پلیس آگاهی خود را سرایدار مجتمعی مسکونی در شمال تهران معرفی کرد و مدعی شد ارزها متعلق به یکی از ساکنان خارجی مجتمع - تبعه یکی از کشورهای جنوب‌شرق آسیا- است که در اختیار او قرار گرفته تا آنها را به پول ایران تبدیل کند. ماموران به مجتمع موردنظر رفتند و فهمیدند اگرچه احمد در آنجا سرایدار است اما فردی با مشخصات اعلامی توسط او در آنجا سکونت ندارد.

احمد در ادامه تحقیقات به سرقت اعتراف کرد و گفت ارزها را از منزل زوج پزشکی سرقت کرده است که در آن ساختمان سکونت دارند. کارآگاهان در شرایطی سراغ این زوج رفتند که آنها اصلا از سرقت خبر نداشتند و با اینکه هریک متوجه کم‌شدن پول‌ها شده بودند، تصور می‌کردند دیگری ارزها را از گاوصندوق برداشته است.

  این زوج پس از حضور در پلیس آگاهی گفتند: «مدتی بود که علاوه‌بر کم‌شدن وجوه نقد داخل گاوصندوق، متوجه کم‌شدن برخی از وسایل داخل خانه از قبیل تابلوفرش، قالیچه دستباف و حتی گردنبند شده بودیم اما تصور ما آن بود که این وسایل توسط زنی که کارهای نظافت خانه را انجام می‌داد برداشته شده است اما چون وقت و مدرک کافی علیه او نداشتیم از طرح شکایت خودداری کردیم و فقط عذر آن زن را خواستیم.»

با توجه به اظهارات شکات درخصوص سرقت سایر اموال داخل خانه، متهم به سرقت تمامی این اموال اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «اوایل مهرماه بود که این زوج به سفر خارج از کشور رفتند. پس از رفتن آنها، در حالی‌که مشغول تمیزکردن پله‌ها بودم، متوجه شدم دسته‌کلید خانه‌شان را روی در جا گذاشته‌اند. به این ترتیب داخل خانه رفتم و پس از پیداکردن مدارک و دفترچه خرید گاوصندوق رمز آن را به دست آوردم.»

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: «روز سرقتی انجام ندادم و حتی پس از برگشتن این زوج موضوع جاماندن دسته‌کلید را به آنها اطلاع دادم و آنها نیز بسیار تشکر کردند تا اینکه بعد از مدتی تصمیم گرفتم از خانه آنها دزدی کنم.»

مرد سرایدار ادامه داد: «با توجه به اطلاعات دقیقی که از زمان حضور و خروج این زوج داشتم، هربار که آنها از خانه بیرون می‌رفتند با دسته‌کلیدی که از روی دسته‌کلید اصلی تهیه کرده بودم به‌راحتی وارد خانه می‌شدم و مبلغی را از گاوصندوق سرقت می‌کردم. با توجه به اعتمادی که زوج پزشک به من داشتند، مطمئن بودم آنها به هیچ عنوان از من شکایت نخواهند کرد و به همین علت انگشتر برلیان، تابلوفرش، فرش دستباف و... را نیز سرقت کردم و در کمال تعجب متوجه شدم حتی با وجود سرقت این اموال، آنها به هیچ عنوان موضوع را به پلیس اطلاع نداده‌اند و سرقت‌ها هیچ اهمیتی برایشان ندارد.»

سرهنگ داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهم، دو نفر نیز به‌عنوان خریدار اموال مسروقه دستگیر شدند و مقداری از اموال مسروقه از جمله انگشتر برلیان و فرش دستباف نفیس از آنها کشف و به مالباختگان پس داده شد.»

به گزارش روزنامه شرق، وی ارزش اموال مسروقه را 300میلیون‌تومان اعلام کرد و گفت: «متهم در اعترافاتش عنوان کرد با استفاده از قسمتی از پول مسروقه خانه‌ای را در میدان امام‌حسین(ع) خریده است.» بنابر این گزارش متهم با صدور قرار قانونی میلیاردی به زندان اعزام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین