کد خبر: ۲۳۵۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

رییس جمهوری فرانسه به مرگ تهدید شد

یک گروه تند رو ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه را به دلیل مداخله نظامی در دو کشور آفریقایی مالی و آفریقای مرکزی به مرگ تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، پس از آن که یک گروه تندرو در پایگاه اطلاع رسانی خود از مردم دعوت کرد تا علیه منافع فرانسه سوء قصد کرده و اولاند را به قتل برسانند، یکی از دادستانی های فرانسه کار تحقیق در این باره را آغاز کرد.

سرویس فرانسوی نظارت بر پایگاه های اینترنتی گروه های تندرو اعلام کرد که یک پایگاه اینترنتی مربوط به گروه های تندرو، در چارچوب برنامه تبلیغاتی با عنوان ˈفرانسه، ما خاموش نخواهیم ماندˈ به انتشار مطالبی اقدام کرده است.

در یکی از این مطالب آمده است: ما به گرگ های تنهای خود در فرانسه می گوییم که رییس جمهور را بکشید، حکومت منحوس او را به وحشت بیاندازید.

این پایگاه که نزدیک به گروه ˈالقاعده ˈ معرفی شده، فرانسه را به پشتیبانی از پاکسازی نژادی و صورت دادن جنگ صلیبی علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی متهم کرده است.

رییس جمهوری فرانسه نیز با معمولی تلقی کردن این دست تهدیدات، احتیاط و هوشیاری در این زمینه را خواستار شد.

به گفته یکی از اطرافیان اولاند، این اولین بار نیست که چنین تهدیداتی صورت می گیرد. در آغاز عملیات نظامی در مالی و همچنین قبل از آن تهدیداتی صورت گرفته بود که در مقابل آن تدابیر خاصی هم اتخاذ شده بود.

فرانسه از ژانویه 2011 میلادی به بهانه مقابله با شبه نظامیان استقلال طلب در شمال مالی، نظامیان خود را به این کشور که مستعمره سابق فرانسه بوده، اعزام کرد.

با آغاز ناآرامی در جمهوری آفریقای مرکزی ازماه مارس(فروردین) گذشته و در پی سرنگونی ˈفرانسوا بوزیزهˈ رییس جمهوری این کشور، فرانسه بار دیگر به مداخله نظامی دراین کشور تصمیم گرفت. ارتش فرانسه همچنین در ماه دسامبر گذشته حدود یکهزار و 600 نظامی خود را برای حمایت از دولت آفریقای مرکزی به این کشور گسیل داشت.

در حالی که پاریس ابتدا ماموریت این نظامیان را در آفریقای مرکزی تنها به مدت شش ماه اعلام کرده بود اما در ماه فوریه (بهمن)400 نظامی دیگر فرانسوی به این کشور اعزام شدند و مجلس نیز به تمدید زمان این اقدام مداخله آمیز رای مثبت داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین