کد خبر: ۲۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

تیتر یک - سخنان رهبری در نگاه روزنامه ها

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مدیران ارشد کشور و جمعی از فعالان اقتصادی در تبیین اقتصاد مقاومتی تیتر نخست روزنامه های صبح شد و در رخدادی نادر روزنامه های ابتکار، جوان، وطن امروز و مردم سالاری تیتر واحد «حماسه اقتصادی به تاخیر افتاد» را انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردم سالاری همچنین آن بخش از بیانات سه شنبه (دیروز) رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «حماسه سیاسی محقق شد» را برجسته کرده است.

در همین چارچوب، روزنامه های رسالت، تهران امروز و کائنات هم تیتر یکسان «اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است» را برای صفحه نخست خود برگزیدند.

همشهری نیز تیتر مشابه این سه روزنامه را دارد، اما از واژه «همت » به جای کلمه مدیریت استفاده کرد و نوشت: اقتصاد مقاومتی همت جهادی می خواهد.

روزنامه ایران، امیدبخش بودن راهبرد سیاست اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و تیتر «مردم ثمرات اقتصاد مقاومتی را در این دولت خواهند چشید» را چاپ کرده است.

اعتماد سرخط «اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست» را برگزید که بیشتر نشانه پویایی سیاست اقتصاد مقاومتی با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

روزنامه های کیهان، خراسان، جام جم، فرهیختگان، رسالت و قدس نیز به ابعاد معیشتی سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کردند و این تاکید از بیانات رهبری را که «اقتصاد مقاومتی به رفاه مردم منجر می شود» را چاپ کردند.

روزنامه های آفتاب یزد، اطلاعات و شرق در سخنان رهبری به رویکرد اجتماعی سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کردند و سر خط « نظام اسلامی رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی را قبول ندارد» را برای صفحه نخست خود برگزیدند.

در روزنامه آرمان این تیتر « اقتصاد را قوی و مستحکم کنیم تا دشمن مأیوس شود» برجسته و در روزنامه جهان صنعت عنوان « تحکیم پایه های اقتصاد مقاومتی» برای بازتاب این دیدار مهم انتخاب شد.

دنیای اقتصاد با توجه به گرایش تخصصی خود، عنوان «فرمان حذف موانع مزاحم» را که دربرگیرنده الزامات اقتصادی مقاومتی است را برجسته کرد.

روزنامه های گسترش و حمایت هم در تیتری نزدیک به محتوی دنیای اقتصاد نوشتند: موانع پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شود

جمهوری اسلامی سعی کرده با رو تیتر«10 مولفه راهبردی برای اقتصاد مقاومتی» و انتخاب جمله « اقتصاد مقاومتی، تدبیر راهبردی است» برای تیتر، نگاه فراگیرتری به اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

پایگاه های خبری در فضای مجازی نیز با برداشت های تقریبا همسان مانند روزنامه ها، بیشتر بر کاربردی بودن، پاسخگویی به نیازهای راهبردی جمهوری اسلامی و همچنین لزوم توجه مدیران و برنامه ریزان ارشد کشور در چارچوب تحقق اقتصاد مقاومتی، بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین