کد خبر: ۲۳۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

آمادگی ایران برای کمک به مالزی درباره حادثه هواپیمای ناپدید شده

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور روز چهارشنبه در دیدار با قایم مقام وزیر امور خارجه مالزی، آمادگی تهران را برای ارائه هرگونه کمک به مالزی در زمینه هواپیمای ناپدیدشده پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈمحمدجلال فیروزنیاˈ سفیر ایران در دیدار ˈ حمزه زین الدینˈ قائم مقام وزارت امور خارجه مالزی، همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت مالزی و نیز بستگان مسافران و خدمه پرواز هواپیمای ناپدیده شده مالزی اعلام کرد.

سفیر ایران در این دیدار همچنین از آمادگی تهران برای ارائه هرگونه کمک به مالزی حتی در زمینه جستجو به منظور یافتن هواپیما و مسافران آن خبر داد.

وی در مورد اخبار مربوط به دو مسافر ایرانی این پرواز نیز به قائم مقام وزیرامور خارجه مالزی، گفت: ما منتظر دریافت اطلاعات مربوط به این دو نفر از منابع ذیربط مالزیایی بصورت رسمی هستیم و آماده هرگونه تبادل اطلاعات و همکاری در این زمینه می باشیم.

قایم مقام وزیر امور خارجه مالزی نیز ضمن تشکر از پیام همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در مورد هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی، در خصوص دو مسافر ایرانی این هواپیما توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت که همکاری دو کشور در خصوص هواپیمای ناپدیدشده و بخصوص دو مسافر ایرانی آن برای مالزی حائز اهمیت زیادی است و از آمادگی تهران در این زمینه تقدیر کرد.

پرواز ام. اچ 370 مالزی با 239 مسافر بامداد روز شنبه یکساعت پس از بلندشدن از باند فرودگاه کوالالامپور و پس از ورود به حریم هوایی ویتنام ناپدیدشد.

جستجو برای یافتن این هواپیمای بویینگ 777 با حضور نیروهای امداد و نظامی بیش از 10 کشور در منطقه ای که هواپیما ناپدید شده است در پنجمین روز ادامه دارد و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین