کد خبر: ۲۳۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

۲۴ ساعته خانه بسازید/عکس

آیا می‌دانید تنها در ۲۴ ساعت می‌توان یک خانه با کیفیت و با امکانات مجهز ساخت؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان دانمارکی موفق به پاسخ به این پرسش شده‌اند و با ساخت یک چاپگر سه بعدی توانسته‌اند طرح خانه‌ای که در عرض ۲۴ ساعت ساخته می‌شود را ارائه دهند.

این چاپگر دارای یک دهانه شیپوری مانند است که می‌تواند سیمان لازم برای ساختمان سازی را تولید کند در واقع چاپگر سه بعدی براساس شیوه ساخت پیرامونی کار می‌کند و می‌تواند خانه را براساس الگوهای رایانه‌ای بسازد. در این شیوه یک ربات خودکار جایگزین بیشتر ابزار آلاتی می‌شود که به صورت معمول از سوی کارگران ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



ابتدا روی قطعه زمینی که از پیش هموار شده دو قطعه ریل با اندکی بیشتر از طول خانه به صورت موازی در برابر هم قرار می‌گیرند. سپس یک جرثقیل مجهز به یک دهانه بتن ریز و نیز یک بازوی ویژه برای قراردادن قطعات درجای خود روی ریل سوار می‌شود به این ترتیب در اطراف خانه و نیز بخش‌های مختلف درون آن دیواره‌های توخالی ایجاد می‌شود و در مراحل بعدی درون این دیواره‌های تو خالی نیز دوباره بتن ریزی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محققان دانمارکی معتقدند استفاده از چاپگر سه بعدی در خانه سازی می‌تواند هزینه خانه دار شدن را کاهش داده و طول عمر ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین