کد خبر: ۲۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
با انتشار خبر حذف محدودیت معاملاتی؛

انگیزه به بورس تهران برگشت

با انتشار خبر لغو ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش، شاخص بورس تهران در معاملات امروز به تعادل رسید و از شدت افت خود کاست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات امروز روند نزولی خود را آغاز کرده و تا کانال 76 هزار و 404 واحد پیش رفته بود،بعد از انتشار لغو ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش از روز شنبه، روند صعودی در پیش گرفت و تا نیمه 76 هزار واحد بالا رفت.

به این ترتیب ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش که از روز 26 بهمن ماه در بورس تهران حاکم شده بود و موجب کاهش انگیزه معامله گران شده بود، با توجه به ادامه روند نزولی حذف شد و این خبر موجب خوشحالی فعالان تالار شیشه ای و بهبود وضعیت بازار شد.

بر این اساس با اعلام لغو قوانین مربوط به محدودیت فروش سهام از روز شنبه آینده، سیلی از تقاضا وارد بازار شده و روند صعودی محسوس در اکثر صنایع و نمادها دیده شد به طوری که پس از مدتها حاکم بودن روند رکودی در بورس تهران، صف های خرید متعددی در بازار تشکیل شد و انگیزه به تالار شیشه ای برگشت.

به گفته ی مدیر عامل شرکت بورس با توجه به مقطعی بودن ضوابط جدید و پدیدار شدن نشانه هایی از متعادل شدن بازار با هماهنگی انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ضوابط معاملاتی اجرا شده از روز شنبه 24 بهمن ماه لغو شده و کلیه شرایط معاملاتی به قبل از اجرای این مقررات بر می گردد.

با این اتفاق مثبت،شاخص بورس تهران پس از مدتها ریزش و افتادن در کانال 76 هزار واحدی، افت کمتر از یک واحدی را تجربه کرد و در کانال 76 هزار و 583 واحد ماندگار شد.

در بازار امروز شرکت‌های نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی شیراز و ملی مس از شرکتهای اثر گذار در افت شاخص بودند ولی در مقابل شرکتهای تاپیکو، گل گهر، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری غدیر و مخابرات با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروز توسعه صنایع بهشهر، نفت پارس، داروسازی زهراوری و بانک صادرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار بوده و حفاری شمال، نیرو ترانس و داده پردازی ایران بیشترین تقاضای خرید را از آن خود کردند.

به گزارش ایسنا، در بازار امروز حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرد و در مجموع بیش از 764 میلیون سهم به ارزش 281 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 374 هزار میلیارد تومان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین