کد خبر: ۲۳۵۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲

شهری که 100 برابر جمعیت گردشگر می‌پذیرد

شهرستان سامان به مرکزیت شهر سامان در استان چهارمحال وبختیاری سالانه بیش از 100 برابر جمعیت این شهر، گردشگر می پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شهرستان سامان از مناطق سرسبز و خوش آب وهوای چهارمحال و بختیاری است که در کنار رودخانه زاینده رود قرار گرفته و با جاذبه های تاریخی و طبیعی هرساله پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است.

شهردار سامان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سامان با سابقه شهری بیش از 45 سال و با 16 هزار جمعیت و هشت هزار واحد مسکونی و تجاری، سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 600هزار مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است.

یزدان آقاخانی ادامه داد: تعداد گردشگران سالانه سامان بیش از صدبرابر جمعیت این شهر و بیش از 42 برابر جمعیت شهرستان است اما این در حالی است که زیرساخت های گردشگری سامان متناسب با حجم گردشگران نیست.

وی ادامه داد: ازطرفی سامان به عنوان ویترین استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، این درحالی است که بیش ازیکصد کوچه و معبر این شهر فاقدآسفالت مناسب است.

آقاخانی یادآور شد: با وجود اینکه سامان به عنوان خطه سرسبز استان محسوب می شود اما سرانه فضای سبز این شهر از متوسط سرانه فضای شبز کشور کمتر است .

آقاخانی تصریح کرد: با توجه به صبغه فرهنگی شهر سامان، می توان مشارکت شهروندان را در امور شهری ارتقا داد.

مرکز شهرستان سامان درفاصله حدود 20 کیلومتری مرکزچهارمحال و بختیاری قرار دارد و پل تاریخی زمانخان و باغ های حاشیه زاینده رود از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین