کد خبر: ۲۳۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳

روسیه 12 تا 15 فروند هواپیمای جنگی به بلاروس اعزام می کند

روسیه به درخواست بلاروس به این کشور هواپیمای جنگی اعزام می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ژنرال اولگ ویگالف فرمانده نیروی هوایی بلاروس روز چهارشنبه گفت به درخواست کشورش، روسیه چندین فروند هواپیمای جنگی به بلاروس اعزام خواهد کرد.

الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس پیش از این گفته بود کشورش که از متحدان روسیه است، در نظر دارد از کرملین بخواهد در واکنش به رزمایش های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای بلاروس، دوازده تا پانزده فروند هواپیمای جنگی به این کشور بفرستد. وزارت دفاع روسیه هنوز در مورد این خبر اظهارنظری نکرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از مینسک، آمریکا از روز سه شنبه تمرین های نظامی را همراه با دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی اوکراین و بویژه در خاک لهستان، همسایه غربی بلاروس آغاز کرد. رزمایش دریایی مشترک آمریکا، بلغارستان و رومانی نیز روز چهارشنبه در دریای سیاه آغاز شد.

درحالیکه قرار بود این رزمایش ها پیش از زمان وقوع بحران در اوکراین آغاز شود ولی اجرای آنها در زمان کنونی و در بحبوحه تنش های سیاسی در اوکراین و کریمه، می تواند نشان از حمایت کشورهای عضو ناتو باشد که در همسایگی روسیه هستند.

الکساندر لوکاشنکو در اظهارات پیشین خود گفت : «جنگی واقعی در نزدیکی مرزهای ما در حال وقوع است، ما از روسیه خواهیم خواست تنها دوازده تا پانزده فروند از هواپیماهای جنگی خود را در چارچوب پیمان وحدت که پس از فروپاشی شوروی سابق میان روسیه و بلاروس امضا شد، به کشور ما بفرستد.»

بلاروس که نقش منطقه حایل را میان روسیه و ناتو ایفا می کند، تاکنون به بحران اوکراین واکنشی نشان نداده بود.

روسیه از یک ایستگاه رادار متعلق به زمان اتحاد جماهیر شوروی در بلاروس استفاده می کند و به آن کشور سلاح می دهد. چند فروند هواپیمای جنگی سوخوی روسیه نیز در بلاروس مستقر هستند و گفتگوهایی میان مقامات دو کشور درباره ایجاد یک پایگاه هوایی دائمی روسیه در بلاروس در جریان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین