کد خبر: ۲۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸

سقوط قیمت نفت به زیر 100 دلار

بهای نفت آمریکا در بازار‌های جهانی برای اولین بار در یک ماه گذشته به دلیل آمار ضعیف اقتصادی چین و افزایش ذخایر نفت آمریکا که باعث نگرانیها درباره‌ تقاضای نفت شد، به زیر 100 دلار در هر بشکه سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، موسسه نفتی آمریکا گزارش داد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته دو میلیون و 600 هزار بشکه افزایش یافت که باعث فشار روی قیمت نفت آمریکا شد. این رقم بیش از دو میلیون و 200 هزار بشکه بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران است.

آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت این کشور امروز(چهارشنبه) منتشر خواهد شد.

این در حالیست که بهای نفت برنت به دلیل نگرانیهای ژئوپلتیک از جمله احتمال اعمال تحریم قدرت‌های غربی علیه روسیه و همچنین فرار نفتکش کره شمالی از دست نیروهای دولت لیبی افزایش یافت.

بهای نفت برنت با 47 سنت افزایش به 108 دلار و 55 سنت در هر بشکه و نفت سبک آمریکا با یک دلار و 9 سنت کاهش به 100 دلار و سه سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت از 11 فوریه تاکنون است.

نفت آمریکا پیشتر به 99 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسیده بود. همچنین اختلاف قیمت بین نفت آمریکا و نفت برنت با یک دلار و 56 سنت افزایش به هشت دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید که بیشترین اختلاف از 17 فوریه تاکنون است. اختلاف بین این دو نفت در پنجم مارس به پنج دلار و 44 سنت( کمترین اختلاف قیمت طی پنج ماه گذشته)رسیده بود.

مقامات وزارت نفت لیبی اعلام کردند که تولید میدان نفتی الشراره با 50 هزار بشکه افزایش به حدود 200 هزار بشکه در روز رسید و تحلیلگران می‌گویند که تولید این کشور در بلند‌مدت نامشخص است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود برای تقاضای نفت جهان را در گزارش ماهانه خود به میزان 40 هزار بشکه در روز کاهش داد.

این موسسه پیش بینی کرد: تقاضای نفت جهان در سال 2014 نسبت به سال قبل یک میلیون و 200 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین