کد خبر: ۲۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۲

بلاروس خواستار استقرار جنگنده‌های روسیه در این کشور شد

به دنبال تشدید حضور ناتو در منطقه بالتیک ، آلکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس روز چهارشنبه خواستار استقرار 15 جنگنده نیروی هوایی روسیه در این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، لوکاشنکو روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت ملی بلاروس اعلام کرد:بلاروس به افزایش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای خود پاسخ مناسب خواهد داد.

رییس جمهوری بلاروس گفت: تا پیش از آغاز رزمایش نیروهای ناتو در لهستان و درخواست این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای برگزاری رزمایش گسترده، واکنش آرام و ملایمی داشتیم.

وی ادامه داد: اما وضعیت در نزدیکی مرزهای بلاروس متشنج می شود. 

رییس جمهوری بلاروس از استقرار بیش از 10 فروند هواپیمای نظامی ناتو در مناطق همجوار این کشور خبر داد.

روسیه بر اساس یک موافقت نامه همکاری دفاعی با بلاروس از سال 2013 یک اسکادران جنگنده های سوخو-27 در این کشور مستقر کرده است. 


روسای جمهوری روسیه و فرانسه در باره بحران اوکراین گفت و گو کردند

همچنین ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و فرانسوا اولاند همتای فرانسوی وی در گفت و گویی تلفنی در مورد بحران اوکراین تبادل نظر کردند.

به گزارش اطلاعیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، روسای جمهوری روسیه و فرانسه روز چهارشنبه در این گفت و گوی تلفنی امکان افزایش تلاش های بین المللی برای کمک به حل و فصل بحران اوکراین را بررسی کردند.

دو طرف برای ادامه گفت و گوها در مورد مساله اوکراین ازجمله در جریان دیدار وزیران خارجه و دفاع فرانسه از مسکو در روز 18 ماه مارس جاری توافق کردند. 

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین به محتوای گفت و گوی پوتین و همتای فرانسوی وی اشاره ای نشده است. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در گفت و گوی تلفنی با لوران فابیوس همتای فرانسوی اش درباره بحران اوکراین گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و فابیوس در این گفت و گو در خصوص وضعیت موجود اوکراین تبادل نظر کردند. 

بیانیه حاکی است که وزیر امور خارجه فرانسه با نظر همتای روس خود مبنی بر ضرورت ادامه تماس ها در این زمینه موافقت کرد.

مقام های فرانسوی به ویژه لوران فابیوس وزیر امور خارجه این کشور در هفته گذشته به دنبال تشدید تنش در مناسبات مسکو با غرب بر سر تحولات اوکراین مواضع سختی در قبال روسیه اتخاذ کرده اند.

فرانسه در این راستا همسو با آمریکا و انگلیس خوستار اعمال تحریم های یکجانبه علیه مسکو و اخراج روسیه از گروه هشت کشور صنعتی موسوم به ˈجی8ˈ شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین