کد خبر: ۲۳۵۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
با تاکید بر ارتباط موثر وزارت ارشاد با جوانان

دربیکی مطرح کرد: فعالیت‌های قرآنی در ارشاد کاهش نمی‌یابد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به حوزه قرآن و مسجد، گفت: مساجد و موسسات قرآنی، ظرفیتی برای تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بابک دربیکی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به خبرنگار شبستان، در خصوص میزان توجه و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های قرآنی و دینی، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای مسئولیت، در برنامه های فرهنگی خویش تاکید داشته اند.

وی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه رای اعتمادشان بر محوری بودن نقش مساجد و هیئت های مذهبی به عنوان فرصتی استثنایی برای دست یابی به کمال معنوی جامعه ایرانی و اسلامی، گفت: خوشبختانه ایشان از ابتدای پذیرش این مسئولیت اهتمام و توجه خاصی به این حوزه داشته اند و این نشان دهنده رویکرد ارزشی اسلامی ایشان در برنامه های فرهنگی است.

مشاور وزیر ارشاد، با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط موثر با جامعه در حوزه فرهنگ، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود برای برقراری ارتباط موثر با جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان همواره تاکید داشته و این مهم را به عنوان فرصتی ناب در ایجاد هم افزایی فرهنگی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت هایی نظیر کانون های مساجد و موسسات قرآنی به منظور بسط و گسترش این مفهوم مورد توجه مقام معظم رهبری، اقدامات مهمی را انجام داده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برخی اظهارات درخصوص کم توجهی به این حوزه بیان کرد: باید گفت ما در دولت تدبیر و امید به دنبال کاهش فعالیت های دینی و قرآنی نیستیم بلکه درصدد هستیم از ظرفیت حوزه های دیگر نیز به منظور تقویت مسائل دینی قرآنی استفاده کنیم.

دربیکی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام بودجه های مصوب، محقق نمی شود، گفت: کمبود بودجه به معنای کم کردن فعالیتها و برنامه ها نیست بلکه ما همواره به دنبال جبران آن از طریق هم افزایی و مشارکت با دیگرد نهادهای فرهنگی هستیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: وزیر ارشاد طی نامه ای، تمامی مدیران استانی را مکلف کرده است که نسبت به تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه افزود: با درخواست وزیر ارشاد از وزیر کشور، تجهیز، تعمیر و ساخت کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد نیز در دستور کار استانداری ها قرار گیرد که خوشبختانه کارگروه های استانی این مسئله باحضور مدیران کل ارشاد، فرماندارن و بخشداران در استان ها تشکیل شده است.

وی در پایان به بیانیه اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: ایشان بیانات مقام معظم رهبری را روشنگر مسیر حرکت کشور به ویژه حوزه فرهنگ دانسته اند لذا همه ما باید با بهره گیری از منویات معظم له، برای صیانت از هویت دینی، ملی و انقلابی کشور تلاش کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین