کد خبر: ۲۳۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

فرضیه خودکشی خلبان هواپیمای مالزی

فرضیه «خودکشی خلبان هواپیما» ادعای تازه‌ای است که شش روز پس از ناپدید شدن بویینگ 777 در دستور کار بازرسان سازمان «سیا» قرار گرفته است. «جان برنان» رئیس سازمان جاسوسی امریکا که برای تعیین سرنوشت هواپیمای گمشده وارد عمل شده‌ با تأیید این فرضیه مدعی است در شرایط فعلی حتی کوچک‌ترین گمانه‌زنی می‌تواند روند تحقیقات را به سرنخ مفیدی برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پلیس  برای بررسی این فرضیه، تحقیقات روی سابقه روانی خلبان، کمک‌خلبان، خدمه پروازی و مسافران را آغاز کرده است. این فرضیه به دنبال ناپدید‌شدن مرموز هواپیما از خطوط راداری مالزی به وجود آمد. کارشناسان معتقدند دخالت مستقیم خلبان در خاموش کردن دکمه‌ رادار می‌تواند پاسخی بر ابهام بزرگ مفقودی ناگهانی این هواپیما باشد و این شرایط جز در شرایطی که خلبان تصمیم به خودکشی گرفته باشد، قابل توجیه نیست.

به گزارش ایران از سوی دیگر پلیس مالزی از صحبت‌های دو زن جوان خبر داده که مدعی‌اند دو سال پیش‌ در جریان یکی از پروازهای مالزی، کمک خلبان «فارق عبدالحمید» 27 ساله آنها را ساعت‌ها به کابین خلبان برده و آنها شاهد سیگار کشیدن خلبانان و رفتارهای عجیب و روانی آنها نیز بوده‌اند.

فارق عبدالحمید در کادر پروازی بویینگ 777 گمشده نیز حضور داشته است.

تأکید دوباره بر تروریست نبودن 2مسافر ایرانی

در روزهای اخیر در حالی که رسانه‌های جهان و بویژه شبکه‌های غربی سعی در ارتباط دادن ایران با این پرونده داشتند تصاویر دو مسافر ایرانی که پاسپورت جعلی در پرواز داشتند عکس اول اخبار مختلف شده بود. این دو جوان که «پوریا نور محمدی» 19 ساله و «سید محمدرضا دلاور» 29 ساله بودند با پاسپورت‌های سرقتی اتریشی و ایتالیایی مسافر این هواپیما بودند و مقصدشان فرانکفورت بود.

طبق تحقیقات پلیس مالزی این دو جوان تنها مهاجران غیر قانونی بودند و در بررسی سوابق آنها هیچ فعالیت مرموز سیاسی و تروریستی دیده نمی‌شود.

مادر پوریا نورمحمدی در فرانکفورت زندگی می‌کند که همین موضوع سفر غیر تروریستی این جوان ایرانی را تأیید می‌کند.

بلیت این دو مسافر که با پاسپورت ایرانی تا مالزی رسیده بودند از طریق یک رابط ایرانی به نام «علی» در کوالالامپور خریداری شده بود که نورمحمدی را از کودکی می‌شناخت. پلیس مالزی معتقد است احتمال این‌که مسافران غیر قانونی دیگری نیز در پرواز باشند دور از انتظار نیست و باز تأکید کرد دو مسافر ایرانی تروریست نیستند.

گستردگی تحقیقات در سوی دیگر مالزی

کارشناسان معتقدند بویینگ777 به قدری بزرگ است که نمی‌توان مدعی شد در گوشه‌ای ناپدید شده باشد بنابراین با توجه به این‌که ردی از این‌ هواپیما 100 مایل دورتر از مسیر پروازی‌اش گرفته شده احتمالاً خلبان در میانه‌های راه دور زده و به سمت مالاکا در شمال سنگاپور رفته است. البته تا به این لحظه هیچ‌آثاری از این‌هواپیما در این منطقه دیده نشده و مقام‌های مالزی با تناقض‌گویی در این باره و تکذیب ردیابی این‌هواپیما توسط رادار ارتش در مالاکا ابهامای پرونده را چند برابر کرده‌اند.

زنگ خوردن موبایل‌ها

در چهار، پنج روز گذشته زنگ خوردن موبایل‌ها سوژه بسیاری از رسانه‌ها شده است و بازماندگان نگران مسافران پرواز از این‌که مقام‌ها با ردگیری موبایل‌ها سعی در یافتن مکان هواپیمای گمشده نمی‌کنند عصبانی هستند.

جف‌کاگان تحلیلگر شبکه‌های بی‌سیم با ادعای کارشناسانه، این زنگ خوردن‌ها را طبیعی می‌داند و می‌گوید «شنیدن صدای بوق تلفن به معنای زنگ خوردن آن نیست.» وی می‌گوید: «زمانی که با گوشی تماس گرفته می‌شود شبکه دنبال گوشی می‌گردد، البته براساس آخرین موقعیت و سپس براساس معیارهای دیگر جست‌وجو برای گیرنده تماس چند ثانیه طول می‌کشد و متناسب با نوع گوشی و شبکه موبایل منجر به زنگ خوردن یا نخوردن تلفن می‌‌شود تا تماس گیرنده شاهد تلاش شبکه باشد. پس تا چهار بار صدای زنگ خوردن به معنای برقراری تماس نیست.»

آخرین ادعا

بسیاری از مأموران این پرونده به‌دنبال سوابق بیمه‌ای مسافران و خدمه پروازی هستند چراکه مدعی اند احتمال این‌که چند‌تن از مسافران باگرفتن یک بیمه چشمگیر خود را برای خانواده‌شان قربانی کرده باشند وجود دارد.

بنابراین گزارش، البته همه این ادعاها و فرضیه‌ها در حالی مطرح می‌شود که مهم‌ترین ابهام و آن هم پیدا شدن لاشه هواپیما حل نشده است.

جن‌ها هواپیمای مالزیایی را ربوده‌اند

یک پیشگوی مالزیایی در زمانی که نیروهای امدادگر و نظامی 9 کشور به مدت چهار روز در حال انجام عملیات برای یافتن اثری از این هواپیما هستند، اعلام کرد هواپیمای گمشده توسط جن‌ها ربوده شده و یک شیء بزرگ سیاه رنگ بر فراز محل سقوط هواپیما در حال پرواز است.

«ماهاگورو ابراهیم مت زین» مدعی شد می‌تواند موقعیت هواپیما را شناسایی کند.

این مرد مدعی شده توسط یکی از مقام‌های ارشد دولت برای پیش‌بینی موقعیت هواپیما دعوت شده است.

وی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور گفت از بامبو و قلاب ماهیگیری برای شناسایی موقعیت هواپیما استفاده می‌کند.

وی پس از خواندن دعا گفت به دلیل سیاهی چشمش پیش‌بینی می‌کند هواپیما در آب سقوط کرده اما اطلاعات دقیق‌تر را تا دو روز آینده اعلام می‌کند. از سوی دیگر فردی به نام «فتحی عبدالهادی» از اهالی منطقه‌ای به نام «کامپونگ مادوک» در ایالت «کلانتان» مالزی مدعی شد سقوط یک شیء نورانی را به دریا در ساعت یک و 45 دقیقه بامداد شنبه مشاهده کرده است.

این فرد 29 ساله گفت این شیء نورانی به مدت پنج دقیقه در حال سقوط در منطقه بانچوک در شمال شرقی مالزی در نزدیکی اقیانوس آرام دیده شده است.

یک فرد نیجریه‌ای با نام «تی. بی‌جاشوآ» نیز در فیلمی که در شبکه‌های ویدیویی انتشار یافته مدعی است سقوط این هواپیمای مالزیایی را پیش‌بینی کرده است.

وی در یک پیش‌بینی در 28 ژوئیه سال گذشته میلادی (ششم مرداد سال 92) در مورد سقوط یک فروند هواپیمای آسیایی با بیش از 200 سرنشین اظهار نگرانی کرده و هشدار داده است.

وی در این فیلم پیش‌بینی کرده این هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه دچار سانحه می‌شود و برای این ملت دعا کرد.

این ویدیو تاکنون بیش از 228 هزار بازدیدکننده داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین