کد خبر: ۲۳۵۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

افراد مسلح 69 تن را در نیجریه به قتل رساندند

افراد مسلح با حمله به چهار روستا در ایالت ˈکاتسیناˈ در شمال غرب نیجریه، دست کم 69 تن را به قتل رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعباس عبدالهانی میشیکاˈ نماینده این ایالت روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: شمار زیادی فرد مسلح سوار بر چند دستگاه موتورسیکلت، به این روستاها حمله کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون جسد 69 تن را پیدا شده است، افزود: در میان کشته ها، تعدادی زن و کودک نیز وجود دارند و گروه های امداد همچنان در جست وجوی تعداد دیگری از کشته ها هستند.

میشیکا همچنین افزود: در این حمله 47 تن در روستای ˈمارارابارمایگوراˈ ، هفت تن در روستای ˈکوراموتا، هفت تن در ˈاونگوارریمیˈ و هشت تن نیز در روستای ˈمایگوراˈ به قتل رسیدند.

از سوی دیگر ˈهوردی محمدˈ رییس پلیس ایالت کاتسینا تعداد کشته ها را 30 تن اعلام کرد و گفت: شماری از گله داران قبیله ˈفولانیˈ دست به این حملات زده اند.

رهبران قبیله فولانی، سالهاست از فقدان چراگاه های مورد نیاز برای تامین مایحتاج خود شکایت دارند و این موضوع سبب ایجاد تنش میان گله داران و همسایگان کشاورز خود در یک دهه اخیر شده است.

بیشتر این خشونت ها با قبیله فولانی در مرکز نیجریه ارتباط دارد و اختلافاف میان گله داران مسلمان و کشاورزان مسیحی سبب دامن زدن به تنش و ناآرامی شده است.

در ایالت کاتسینا، تنش و درگیری میان قبلیه فولانی و کشاورزان قبیله ˈهاوساˈ در ماه های اخیر بالا گرفته است. ساکنان این ایالت افراد قبیله فولانی را به غارت اموال و خشونت متهم می کنند.

رییس پلیس ایالت کاتسینا در عین حال تاکید کرد که هیج ارتباطی میان حملات اخیر با گروه ˈبوکوحرامˈ وجود ندارد؛ تاکنون حملات این گروه به مرگ 500 تن در شمال شرق این کشور انجامیده است.

با این حال یک گروه اسلامگرا به نام ˈانصاروˈ که یکی از شاخه های ˈبوکو حرامˈ به شمار می رود، در این ایالت فعالیت می کند. ماه دسامبر سال 2012 ˈفرانسیس کلمبˈ یک مهندس فرانسوی را ربود اما او در سال 2013 توانست فرار کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین