کد خبر: ۲۳۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲

بنیان‌گذار فیس‌بوک به اوباما: آمریکا باید طلایه‌دار اینترنت باشد نه تهدیدی برای آن

مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار کلیک فیس‌بوک خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته از آنچه "جاسوسی دولتی از شهروندان" خوانده شده "خسته و درمانده" شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: زوکربرگ روز پنجشنبه (۱۳ مارس - ۲۲ اسفند) در فیس‌بوک نوشته: "دولت (آمریکا) باید طلایه‌دار اینترنت باشد نه تهدیدی برای آن."

اظهار نظر بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یک روز پس از آن منتشر می‌شود که گزارشی تازه نشان داده سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) از فیسبوک‌نماها در ساخت بدافزارهای اینترنتی سود برده است.

او در یادداشت اخیر خود آورده: "وقتی مهندسان ما سخت تلاش می کنند تا امنیت (فیسبوک) را بالا ببرند، تصور ما این است که داریم از کاربران در برابر تبه‌کاران حفاظت می‌کنیم نه دولت."

اطلاعات مربوط به برنامه های گسترده سازمان امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از شهروندان آمریکا و جهان، نخستین بار با افشاگری های ادوارد اسنودن، کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا، برملا شد.

در میان هزاران مدرک و سند افشا شده توسط آقای اسنودن، آمده بود ان.اس.ای به طریقی به حسابهای کاربران ۹ شبکه بزرگ اجتماعی و ارتباطی در اینترنت دسترسی دارد.

شرکت‌هایی که در این اسناد نام آنها ذکر شده بود عبارتند از: گوگل، فیس‌بوک، یاهو، اسکایپ، ای.او.ال، اپل، یوتیوب، پل‌تاک و مایکروسافت.

پس از انتشار این مدارک، فیس‌بوک، یاهو، لینکدین، گوگل، اپل، مایکروسافت، توییتر و ای.او.ال به اتفاق گروهی تشکیل دادند که ماموریت آن "اصلاحات در نظارت دولتی" تعریف شده است.

به گزارش بی بی سی، این گروه خواستار تغییرات گسترده و ساختاری در برنامه های نظارتی و اطلاعاتی دولت آمریکا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین