کد خبر: ۲۳۵۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

زنان هم فکر می‌کنند مردان در ریاضیات بهترند

بر اساس مطالعه جدید، هر دو گروه زنان و مردان علیرغم نبود تفاوت واقعی در توانایی‌هایشان، معتقدند مردان در زمینه ریاضیات بهتر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محققان مدعی‌اند این یافته‌ها دلیل تعصب موجود را که در نتیجه آن، زنان از مشاغل علمی و مهندسی بازمانده‌اند، توضیح می‌دهد.

به گفته محققان، در مطالعه انجام‌شده زنان تمایل داشتند توانایی‌شان را ناچیز بپندارند، در حالی که مردان از توانایی‌شان تعریف ‌کنند.

به گفته لوئیجی زینگالز و همکارانش از سه دانشگاه امریکا از جمله هاروارد، تعداد زنان در مقاطع کارشناسی بیش از مردان است اما آن‌ها بسیار کمتر محتمل است که در ریاضی یا علوم متخصص شوند یا این که مشاغلی را در این رشته‌ها اتخاذ کنند و این نتیجه اغلب به کلیشه‌های جنسیت‌محور منفی نسبت داده می‌شود.

تیم علمی حاضر در این مطالعه اثرات یک مصاحبه شغلی آزمایشی را مطالعه کرد که در آن، سوژه‌ها برای اجرای مسئولیت‌های ریاضیاتی استخدام شدند که هر دو جنس در آن عملکرد خوبی داشتند. محققان شرکت‌کنندگان را به عنوان کاندیداهای شغلی یا کارفرمایان ثبت‌نام کردند.

کارفرمایان باید از بین دو کاندیدای موجود برای تصدی شغلی که حاوی مسائل ریاضی بود، انتخاب می‌کردند؛ مسئولیتی که زنان و مردان به یک اندازه آن را انجام می‌دادند. چنانچه آن‌ها کاندیدایی که در زمینه ریاضی عملکرد بهتری داشت، را انتخاب می‌کردند، مبلغ بیشتری دریافت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، نتایج نشان داد هر دو سوژه‌ زن و مرد دو برابر بیشتر احتمال داشت که یک مرد را استخدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین