کد خبر: ۲۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

روایتی از فیلمسازی رخشان بنی‌اعتماد / سکوت به معنای اعتراض

- رخشان بنی اعتماد فیلمساز سرشناس سینمای ایران دلیل دوری خود را از فضای تولید سینمای ایران در هشت سال گذشته، همخوان نبودن با سیاست های فرهنگی جاری در آن مقطع عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای پایانی سال و در زمانی که بعد از شش سال فیلمی از رخشان بنی اعتماد در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، این کارگردان در کافه خبر حاضر شد و به پرسش های احمد طالبی نژاد منتقد باسابقه سینمای ایران پاسخ داد.

دلیل دوری کارگردان «زیر پوست شهر» از جریان تولید سینما در سال های اخیر آغازگر بحث بود و در ادامه طالبی نژاد با مروری بر روندی که آثار بنی اعتماد طی کرده اند و جایگاه انکارناپذیر این فیلم ها در نمایش روندی که جامعه ایرانی در این سال ها طی کرده، از جای خالی رویاهای عاشقانه در فیلم های اجتماعی سخن گفت.

بنی اعتماد نیز از مجالی سخن گفت که گاه دغدغه ها و نگرانی های ناشی از مسائل اجتماعی برای فیلمساز فراهم نمی کند تا بتواند عاشقانه هایی را در فیلم هایش بگنجاند.

صحبت درباره فعالیت های بنی اعتماد و تازه ترین ساخته سینمایی او «قصه ها» دیگر موضوعاتی بودند که در این نشست مطرح شدند؛ از صحبت درباره فعالیت های انسانی بنی اعتماد تا شکل نقد یک فیلم و آداب بیان دیدگاه منتقدان و تماشاگران در مورد یک فیلم؛ شیوه ای که می تواند سکوت به معنای اعتراض باشد یا ترک سالن و یا هو کردن هایی که به گفته بنی اعتماد با جایگاه جشنواره همخوانی ندارد.

متن کامل گفت و گوی طالبی نژاد با رخشان بنی اعتماد در مجموعه ویژه نوروز 1393 خبرآنلاین منتشر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین