کد خبر: ۲۳۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

نامزدی اسد در انتخابات، روند صلح در سوریه را به چالش می‌کشاند

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اعلام کرد نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری، روند صلح در این کشور را به چالش می‌کشاند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در سخنانی اعلام کرد: نامزدی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه را به چالش می‌کشاند.

ابراهیمی که قرار است امروز (جمعه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، دولت سوریه را به تلاش برای تعطیلی مذاکرات با مخالفان متهم کرد.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه همچنین اعضای شورای امنیت را در جریان نتایج دو دور اخیر مذاکرات ژنو میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه و فرصت‌ها برای برگزاری دور سوم مذاکرات قرار داد.

وی در این اظهارات که پس از ارائه گزارش ویژه‌اش درباره مذاکرات ژنو به شورای امنیت ایراد شد، گفت: از سرگیری مذاکرات ژنو مرهون بررسی اهمیت هیات انتقالی در سوریه و مبارزه با تروریسم است.

ابراهیمی در ادامه نسبت به نتایج مذاکرات مستقیم میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه در ژنو ابراز ناامیدی و تاکید کرد: نامزدی مجدد اسد در انتخابات، فرصت حل سیاسی بحران سوریه را از بین برده و کنفرانس ژنو2 را بی‌نتیجه خواهد گذاشت.

وی گفت: مخالفان سوریه در صورتی که اسد اعلام کند نامزد انتخابات شده، از مذاکرات استعفا خواهند داد.

یک دیپلمات غربی نیز پیش از این اعلام کرده بود که ابراهیمی تاکید کرده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، روند مذاکرات ژنو2 را به نابودی خواهد کشاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین