کد خبر: ۲۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳

ظریف: موضوع هسته‌ای ایران قابل حل است

ˈ محمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران گفت : من مطمئن هستم که موضوع هسته ای ایران قابل حل است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ظریف که برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر وان ترکیه بسر می برد این مطلب را در گفت وگو با شکبه ˈ آ خبر ˈ ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت :این مذاکرات به خوبی پیش می رود ، البته موضوعات دشواری نیز وجود دارد که نیاز به حسن نیت داریم ، ما مطمئن هستیم که موضوع هسته ای ایران قابل حل است. با حل این موضوع به هدف خود که رسیدن به تبادلات تجاری با ترکیه به میزان 30 میلیارد دلار است خواهیم رسید و شاید حجم تبادلات دو کشور بیشتر نیز شود.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سووالی در خصوص درخواست ترکیه برای تعدیل قیمت گاز وارداتی از ایران اظهار داشت : با افزایش واردات گاز ترکیه از ایران قیمت تعدیل خواهد کرد. ایران امن ترین منبع انرژی ترکیه بشمار می رود. ما دو کشور همسایه و هم کیش بشمار می رویم و من مطمئن هستم که مشکل قیمت و حجم واردات انرژی بین ایران و ترکیه حل خواهد شد.

ظریف در خصوص اختلاف دیدگاه های ایران و ترکیه در خصوص تحولات سوریه اظهارداشت : ایران و ترکیه در خصوص تحولات سوریه در شماری از زمینه ها تفاهم دارند . دو کشور بر یافتن راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه تاکید دارند.

وی اضافه کرد: افزون بر آن دو کشور خواستار پایان جنگ و برادرکشی در سوریه هستند ، ایران و ترکیه معتقدند که مردم سوریه برای آینده خود باید تصمیم بگیرند ضمن اینکه بر تمامیت ارضی این کشور تاکید دارند ضمن اینکه ایران و ترکیه مخالف قدرت یافتن گروه های افراطی در سوریه هستند .

وزیر امور خارجه ایران درباره بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی اظهارداشت : ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی بزرگترین خطر برای منطقه بشمار می رود، این رژیم حقوق مردم فلسطین را زیر پا می گذارد ، این رژیم ضمن داشتن سلاح های هسته ای و شیمیایی از خوی تجاوز گری نیز برخوردار است و دوستان ترک ما از مواضع ما نسبت به رژیم صهیونیستی واقف هستند.

ظریف در پایان درباره گسترش روابط گردشگری ایران و ترکیه اظهارداشت : هم اکنون شمار بسیاری از گردشگران ایرانی از ترکیه دیدن می کنند دو کشور دارای فرهنگی مشترک هستند و روابط دو کشور در این بخش نیز می تواند گسترش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین