کد خبر: ۲۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸

آغاز پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی شیر

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت 300 میلیارد تومان یارانه نقدی بابت مابه‌التفاوت قیمت شیر برای چهار ماه آخر امسال آغاز شده و مسئولان در تلاش هستند این اعتبار را پیش از فرا رسیدن سال نو به دامداران بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو توافق معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت تجارت و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل اجرایی نحوه پرداخت ما به‌التفاوت قیمت شیر به کلیه استان‌ها ابلاغ و پرداخت این یارانه به دامداران آغاز شد.

وی افزود: جدول تسهیم یارانه شیر به تفکیک استان‌های کشور آماده و اعتبار مورد نیاز برای هر استان به حساب کارخانه‌های لبنی واریز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گرچه سهم هر استان از یارانه 300 میلیارد تومانی مشخص شده اما لیست تهیه شده تنها آمار و اطلاعات اولیه‌ای است که وزارت تجارت بر اساس آن پرداخت یارانه را آغاز کرده و اگر مبلغ تخصیص یافته هر استان بر اساس شیر خام تحویل داده شده به کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی کم یا زیاد باشد این اعتبارات قابل جابجایی است.

به گزارش ایسنا، تعیین و تصویب یارانه برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر خام پس از حذف ارز مرجع از واردات نهاده‌های تولید مورد نیاز دامداران مطرح شد و پس از در دستور کار قرار گرفتن تعیین یارانه برای جلوگیری از گران‌تر شدن شیر خام و فرآورده‌های لبنی، اواخر آذر ماه دولت 300 میلیارد تومان اعتبار برای این محصول در نظر گرفت تا قیمت هر کیلوگرم شیر خام تولید شده در واحدهای دامداری از 1110 تومان به 1300 تومان برسد اما در بازار مصرف افزایش قیمتی رخ ندهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین