کد خبر: ۲۳۵۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹

مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس مخالفت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: طرح تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی با 102 امضا مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت که نمایندگان 81 رای موافق، 66 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 195 رای نماینده حاضر در مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی مخالفت کردند.

محمد سلیمانی عضو کمیسیون صنایع و معادن به عنوان یکی از امضاکنندگان طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به بیانات دقیق مقام معظم رهبری در هفته گذشته و در جمع مسئولان نظام در تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی به نظر می‌رسد که ضروری است کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس تشکیل شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از قوای سه‌گانه به صورت جدی خواستند که وارد میدان عمل شده و فعالیت خود را شروع کنند از این رو به نظر می‌رسد که ضروری است کمیسیون ویژه‌ای به نام اقتصاد مقاومتی در مجلس تشکیل شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین با اشاره به ماده 44 آیین‌نامه داخلی گفت: طبق این ماده، کمیسیون‌های ویژه می‌توانند در مورد مسائل مهم کشوری تشکیل شوند از این رو با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بهتر است که مجلس ورود جدی‌تری به حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشد. در شرایط فعلی نیازمند توسعه گفتمانی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسنا در این هنگام محمدرضا باهنر رییس جلسه گفت: هیات رییسه کمیسیون‌های مجلس را برای موضوع اقتصاد مقاومتی فعال کرده است تا کارگروه‌هایی در کمیسیون‌ها در این زمینه تشکیل شود و همه کمیسیون‌ها درگیر گردند. با توجه به این موضوع اگر توضیح دیگری مبنی بر ضرورت تشکیل کمیسیون جداگانه‌ای به نام اقتصاد مقاومتی دارید مطرح کنید.

در ادامه سلیمانی گفت: کمیسیون‌ها با فعال کردن کارگروه‌ها وارد موضوع اقتصاد مقاومتی می‌شوند اما به نظر می‌رسد که باید نقطه کانونی به نام کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی باشد تا با برنامه‌ریزی مشخص 10 فرمان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

گفتنی است که با توجه به ماده 44 آیین‌نامه داخلی، مخالف و موافق در مورد اینگونه درخواست‌ها صحبت‌ها نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین