کد خبر: ۲۳۵۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸

در سال ۹۲ نمایندگان چند جلسه علنی داشتند؟

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با ارسال جوابیه‌ای به تابناک در مورد برخی موضوعات مطرح شده در مطلب «نمایندگان در سال ۹۲ فقط ۸۷ روز کار کرده‌اند» توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در مورد برخی موضوعات مطرح شده در مطلب «نمایندگان در سال ۹۲ فقط ۸۷ روز کار کرده‌اند» توضیحاتی ارائه کرد:

متن نامه مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس به این شرح است:

سلام علیکم
احتراما پیرو درج خبری با عنوان «نمایندگان در سال ۹۲ فقط ۸۷ روز کار کرده‌اند،» لطفا جوابیه پیوست وفق مقررات قانون مطبوعات عینا درج شود:

۱- چنانچه مستحضرید؛ نمایندگان محترم ملت ۳ روز در هفته یعنی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ صبح در جلسات علنی مجلس و سپس در جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس حضور پیدا می‌کنند و غیبت و حتی تاخیر چند دقیقه‌ای ایشان از تریبون مجلس و رادیو اعلام می‌شود.

۲- وکلای محترم در تمام ساعات خارج از جلسات علنی مجلس، در دفا‌تر کار در تهران و یا حوزه‌های انتخابیه، بایستی پاسخگوی موکلین خویش باشند و همچنین در بسیاری از موارد؛ مانند رسیدگی به لایحه بودجه سالیانه، جلسات رای اعتماد، مجلس به صورت سه شیفت و از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب جلسات پیوسته و علنی دارد.

۳- نمایندگان محترم مجلس همچنین در سایر موارد مجبورند برای رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه و پیگیری امور به رایزنی و بعضا مراجعه به دستگاههای اجرایی اقدام کنند که این موضوع به تنهایی نمایندگان را موظف به فعالیت در تمامی ساعات و حتی اوقات غیر اداری و پاسی از شب می‌نماید.

۴- بخشی از وظایف نمایندگان غیر از قانونگذاری، نظارت بر امور اجرایی است که این موضوع نیز بخش زیادی از وقت نمایندگان شریف ملت را به خود اختصاص می‌دهد.

۵- آمارمراجعات مردم برای حل موضوعات و مشکلات مختلف به نمایندگان دردفاترمجلس و شهرستان‌ها بسیار زیاد است و آمار ورود مردم به ساختمان محل ملاقات مردم با نمایندگان در تهران، موید این مدعاست و هر نماینده مجبور است اغلب تا ۵۰ مراجعه کننده مردمی از حوزه انتخابیه خود را روزانه ملاقات کند، که شایسته بود رسانه‌ها بخشی از زحمات طاقت فرسای نمایندگان در این بخش را به تصویر می‌کشیدند و روابط عمومی مجلس نیز آمادگی دارد امکان حضور اصحاب رسانه را برای تهیه گزارش‌های مکتوب و تصویری در این زمینه فراهم کند.

۶- بر اساس اسناد موجود در مشروح مذاکرات که در روزنامه رسمی کشور متن آن منتشر می‌شود از آغاز سال ۹۲ تاکنون ۱۳۰ جلسه علنی در ۱۱۲ روز کاری، ۴۹۰ جلسه کمیسیون‌ها با ۱۴۱۲ ساعت کاری و همچنین کمیسیون تلفیق ۶۵ جلسه با ۲۶۰ ساعت برگزار کرده است.

۷- اشتباه دیگر در این خبر، محاسبه تعطیلات آخر هفته رسمی و همچنین مرخصی نمایندگان در عملکرد آنان می‌باشد که لازم است در جمع بندی ایام مستثنی شود. اگرچه فعالیت نمایندگان بویژه در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه معمولا در تعطیلات آخر هفته صورت می‌پذیرد.

۸- با این همه اوصاف بدیهی است آمار اعلام شده در گزارش آن رسانه محترم نادرست و بسیار دور از واقعیت است که انتظار می‌رود ضمن اصلاح جبران شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین