کد خبر: ۲۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

شریعتمداری: کیهان یک روزنامه خانوادگی است/ در دوره شاه به حبس ابد محکوم شده بودم

روزنامه کیهان سال های سال است که در همین سایز و به طور سیاه و سفید چاپ می شود. البته لابلای صفحات روزنامه ما چند صفحه ای را هم رنگی کرده ایم. منتهی روزنامه کیهان به گواه بسیاری ، روزنامه خانوادگی است؛ یعنی وقتی که در اتوبوس و هواپیما روزنامه را باز می کنید تا بخوانید همه افرادی که کنارتان نشسته اند هم می توانند روزنامه را بخوانند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین شریعتمداری در رادیو جوان گفت: هیأت دولت به قول رهبری بچه‌های همین انقلاب هستند؛ با آنکه ممکن است انتقادهایی به روش‌ها و دیدگاه‌هایمان داشته باشیم اما در نهایت همه‌مان اعضای یک خانواده هستیم. چهره زندگی من در سال 92 در زندگی شخصی‌ام خانواده‌ام هستند.

به گزارش«نسیم» مهمترین محورهای سخنان حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه "رادیو من"رادیو جوان بدین شرح است:

- من همه ساله در ایام عید تهران هستم و امسال هم قصد ماندن در تهران را دارم. سال را در خانه تحویل می‌کنم و در طول ایام نوروز به کارهای عقب افتاده روزنامه می پردازم. البته در طول تعطیلات عید روزنامه کیهان چاپ نمی شود. شاید بتوان گفت بیشترین ایامی که می توانم به استراحت بپردازم همین ایام نوروز است.

- من در دماوند به دنیا آمده ام اما در تهران بزرگ شدم. درواقع پدرم ازاهالی دماوند و مادرم از خانواده های اصیل تهرانی بودند. مقطعی از تحصیلاتم را هم در شهر دماوند گذراندم.

- روزنامه کیهان سال های سال است که در همین سایز و به طور سیاه و سفید چاپ می شود. البته لابلای صفحات روزنامه ما چند صفحه ای را هم رنگی کرده ایم. منتهی روزنامه کیهان به گواه بسیاری ، روزنامه خانوادگی است؛ یعنی وقتی که در اتوبوس و هواپیما روزنامه را باز می کنید تا بخوانید همه افرادی که کنارتان نشسته اند هم می توانند روزنامه را بخوانند. قطع روزنامه قطع استانداردی است و حتی در تمام دنیا روزنامه ای با این قطع و این ابعاد وجود دارد. روزنامه کیهان ، روزنامه ای است که بودجه اش محدود است و ما اگر بخواهیم روزنامه کیهان را در قطع جدیدی منتشر کنیم نیازمند خرید دستگاه های جدید و گرانقیمت هستیم که شاید وسع ما به آن اندازه نرسد.

- اولین بار که به عنوان خبرنگار مقاله ای از من چاپ شد پس از انقلاب بود. قبل از انقلاب من توسط ساواک دستگیر شدم و در دوران شاه برای من حبس ابد بریده بودند و قرار بود اگر شاه بماند ما هم تا ابد در زندان بمانیم. همراه با انقلاب من از زندان آزاد شدم و پس از آن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کارهای فرهنگی و نوشتن پرداختم. در همان هنگام در واقع اولین نوشته هایم به صورت تحقیقاتی برای دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کتاب هایی که توسط آن مرکز چاپ و منتشر می شد بود.

- اولین نوشته های من در دفتر سیاسی سپاه پاسداران شکل گرفت.

- من در دبیرستان مسعودی تحصیل کرده ام و رشته تحصیلی ام میکروبیولوژی از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران است. من از همان دوران جوانی هم برای همین روزنامه کیهان و نیز روزنامه جمهوری اسلامی مقاله می فرستادم. حضورم در کیهان ابتدا بیشتر در روزنامه کیهان بین المللی بود که در واقع روزنامه ای برای ایرانیان خارج از کشور بود. یک ستون طنز در آن روزنامه داشتم تحت عنوان دست انداز که نوشته های آن ستون را تامین می کردم. امروز هم که هر روز در روزنامه کیهان مقالاتی از خود دارم و به قول معروف روزگارم با نوشتن و خواندن می گذرد.

- مقاله های روزنامه کیهان مخاطبان خاص خود را دارد که همیشه انعکاس زیادی هم در سطح کشور دارد. کار ما در واقع مجموعه ای از سرعت و دقت را شامل می شود که ما باید در نهایت دقت با سرعت مطالب روز جامعه و کشور را برای چاپ در روزنامه و خواندن مردم آماده کنیم. من از اول دی ماه سال 1372 در روزنامه کیهان هستم ، یعنی چیزی بیش از 20 سال. عاملی که باعث شد من 20 سال در این روزنامه بمانم در واقع احساسی است که فکر می کنم با این کار خدمتی به مردم می کنم و امیدوارم خداوند قادر و توانا هم از ما و کارمان راضی و خشنود باشد.
- روزنامه کیهان ورزشی یا امثالهم جزو زیر مجموعه های ما هستند که هر کدام برای خود صاحب مسئول و سردبیر جداگانه با کادرهای مختص به خود هستند. من فقط در واقع در سیاست های کلی این مجلات و روزنامه های زیر مجموعه به آنها مشاوره می دهم ولی کار اصلی را خودشان انجام می دهند.

- چهره زندگی من در سال 1392 در زندگی شخصی‌ام خانواده‌ام هستند که واقعاً به همه آنها مدیونم که سختی کار من را تحمل می کنند و خم به ابرو نمی آورند. همه نبودن هایم در کنارشان را و فرصت نکردن هایم برای رسیدن به اموراتشان را تحمل می کنند و از خدا می خواهم که به آنها خیر دنیا و آخرت را عنایت بفرماید.

- عکسی از من وجود دارد که در کنار شهید همت و شهید متوسلیان و سایر شهدای عزیزمان هستم و من هر وقت این عکس را می بینم یاد این شعر می افتم که می گوید "ما و موسی همسفر بودیم در صحرای عشق / او به منزل ها رسید و ما هنوز آواره ایم". در واقع آن عکس متعلق به سفر حج ماست.

- مهر ماه سال 1360 سازمان حج سهمیه ویژه ای را برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر گرفته بود که من به همراه شهید همت ، شهید احمد متوسلیان ، سردار خداوردی ، شهید هاشمی و عده ای دیگر از شهدا در آن پرواز بودیم و سفر حج را به مدت 17 روز در کنار هم گذارندیم. سفری بسیار پر خاطره ، خوب و ماندگاری بود. البته در فرودگاه مهرآباد که حرکت می کردیم در آیت الله حائری شیرازی هم با ما در این پرواز بودند که در طی این 17 روز در کنار ما بودند و لحظات خوبی را با این عزیز بزرگوار هم داشتیم. البته بعد این سفر ایشان در حج ماندند و ما به تهران بازگشتیم.

- جوانان نسل کنونی جوانان دوست داشتنی هستند که از موقعیت های فراوانی نسبت به دوران ما برخوردارند. نگاهشان نگاهی باز و عمیق تری نسبت به ماست. مثلاً من بخاطر می آورم دوستانی که در دوران جنگ شهید شده اند. الان می بینم هنوز هم جوانانی با آن حال و هوا هستند. با این تفاوت که تجربه آنها را هم دارند. همان پا در رکاب های قبلی هستند. ما جوانان آماده به کار و فرهیخته ای داریم. البته تعدادی هم دیدگاه های خاصی را دارند و روش خاصی در زندگی شان را دنبال می کنند. اما در کل همه اینها فرزندان همین مرز و بوم هستند. وقتی روزهای حادثه به میان بیاید همه آماده و حاضر برای کار و جانفشانی این مرز و بوم در صف هستند. این مسئله بسیار ارزشمند است و امیدوارم خدا همیشه این جوانان را در پناه خود حفظ کند.

- هیات دولت به قول مقام معظم رهبری بچه های همین انقلاب هستند و درست است که ممکن است ما یا آنها گاهی اوقات انتقادهایی به روش ها و دیدگاه هایمان داشته باشیم ولی در نهایت همه مان اعضای یک خانواده هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین