کد خبر: ۲۳۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵

وزیر بهداشت از ماماها عذرخواهی کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سوء تفاهم خواندن برخی مسائل پیش آمده در خصوص طرح تغییر وضعیت ماماها به پرستاران حرفه‌ای از این بابت از جامعه مامایی عذرخواهی و خاطرنشان کرد: هدف از ارایه این طرح، کارآفرینی بوده است، زیرا خود ماماها هم اجازه فعالیت و هم اجازه مطب دارند و امیدواریم با طرح‌هایی که در آینده در این راستا داریم، میزان شغل در این رشته افزایش بیابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در جمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به تولید نانوداروها و سایر داروهای خاص، اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همه تولیدگران و صنعتگران دارویی حمایت می‌کند و در همین راستا جلساتی را به صورت ماهانه با حضور نمایندگان این افراد برگزار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از اهدافی که دولت دارد، کاهش وابستگی در مواد اولیه دارویی به میزان 25 درصد است، چرا که در حال حاضر حدود 52 درصد وابستگی دارویی داریم. در گذشته نیز در زمینه‌ نانوداروها کارهای خوبی صورت گرفته و کشور پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

وزیر بهداشت در خصوص بودجه سال آینده وزارت بهداشت نیز گفت: بودجه 93 خوشبختانه نسبت به امسال بهتر است و امیدواریم در بحث تخصیص نیز سهم وزارت بهداشت تامین شود و اعتبارات نیز به طور واقعی محقق شود که میزان این رشد در حدود 11 درصد و در سایر ردیف‌ها در حدود 40 درصد است. همچنین اولویت وزارت بهداشت طبق سنوات گذشته، پیشگیری در وضعیت بهداشت است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به طرح تغییر وضعیت ماماها به پرستاران حرفه ای تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد ماماها زیاد است، ماماهایی که مشغول به کار نبوده و علاقه‌مند هستند می‌توانند در حوزه‌های تخصصی پرستاری نیز فعالیت کنند، چرا که تعداد متخصصان زنان و مامایی نیز رو به فزونی است و بسیاری از این متخصصان کارهای یک ماما را انجام می‌دهند. در حقیقت هدف از ارایه این طرح، ایجاد کارآفرینی بوده است، زیرا خود ماماها هم اجازه پزشکی و هم اجازه مطب دارند و امیدواریم با طرح‌هایی که در آینده در این راستا داریم، میزان شغل در این رشته افزایش بیابد.

وی در ادامه در خصوص بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها نباید از ابتدا یارانه نقدی پرداخت می‌شد، چرا که برای هر دولتی مشکلات گوناگونی وجود خواهد داشت، از همین حیث بهترین کار در حال حاضر تصمیمی است که دولت در این راستا گرفته است تا بتواند در بخش‌های مختلف باری از دوش مردم بردارد و امید است با تدابیر در نظر گرفته شده به حوزه سلامت نیز توجه خاصی شود. در ضمن حوزه بهداشت و درمان در همه جای دنیا گرفتاری‌های خاص خود را دارد. آنچه که مهم است، انتظاری است که مردم از مسوولان دارند تا در پیشرفت حل مشکلاتشان گامی برداشته شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در خصوص برخی رفتارهای غیراخلاقی که در حوزه پزشکی مانند سایر صنوف رخ می‌دهد باید گفت کسانی که در این حوزه در رشته‌های مختلف خدمت می‌کنند قابل مقایسه با تعداد متخلفان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین