کد خبر: ۲۳۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳

تاکید وزرای خارجه ایران و یونان بر استمرار گفت‌وگوهای سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح شنبه با اوانخلوس ونیزلوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان در ظرفیت ریاست دوره‌ای بر شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی که در راس هیاتی در حال دیدار از کشورمان می‌باشد دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بررسی راه‌های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین موارد مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و یونان در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان بااشاره به روابط تاریخی دو کشور بر ضرورت استمرار گفت‌وگوهای سیاسی و همچنین بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف ازجمله انرژی ، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل هوایی و دریایی تاکید کرد.

فعال‌سازی حوزه دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور از طریق مبادله هیئت‌های پارلمانی، اهمیت گفت‌وگوهای بین ادیان، همکاری در زمینه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر موضوعات مطروح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

اوانخلوس ونیز لوس معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با تشکر از دعوت بعمل آمده برای سفر به تهران و با اشاره به دومین دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان ، پیشینه تاریخی روابط را مورد توجه قرار داد و روابط دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت خواند.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همتای یونانی وی همچنین در این دیدار آخرین تحولات بحران سوریه ، اوکراین و آخرین روند گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین