کد خبر: ۲۳۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲

آخرین خبر از آزادراه تهران-شمال

احمدی‌نوری از حضور هیات چینی در ایران خبر داد و با ابراز امیدواری برای رفع این مشکل، افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز شورای راهبردی برای این پروژه تشکیل داده که به‌طور مرتب جلسه برگزار کرده تا با رصد پروژه، گزارش‌های مربوطه را به اطلاع ریاست‌جمهوری برسد. امیدوارم که ظرف 30 ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا ۳۰ ماه آینده خبر داد و با بیان این‌که از احتمال حضور فنلاندی‌ها به این پروژه بی خبرم، گفت: هم‌اکنون هیاتی چینی برای حل مشکل قطعه یک آزادراه مذکور در ایران حضور دارند.

حسن احمدی نوری در جمع خبرنگاران به تشریح جدیدترین وضعیت آزادراه تهران-شمال پرداخت و افزود: قطعه 4 آزادراه تهران-شمال با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی به بهره‌برداری رسیده و بنا داریم که 3 درصد باقیمانده را همزمان با بهره‌برداری تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد قطعه یک نیز این سئوال را باید از بنیاد مستضفعان که مجری و کارفرمای این طرح است، پرسیده شود. ولی با این حال اطلاعات ما نشام می‌دهد که طرف چینی وارد کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: به هر حال فصل سرماست و در شمال کشور تقریبا شش ماه عملیات اجرایی سخت است و مخصوصا سه ماه آخر سال که برف و یخبندان است. اما به هر حال اتمام قطعه یک آزاد راه تهران-شمال از اولویت ویژه‌ای در شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی برخوردار است،‌ چراکه با ساخت آن 60 کیلومتر مسیر تهران-شمال کوتاه می‌کند.

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با بیان این‌که اکثر تونل‌های قطعه یک حفر شده است، اظهار کرد:‌ پیشرفت فیزیکی این قطعه 47 درصد دارد، البته مشکلاتی بین طرف چینی و بنیاد وجود دارد که در حال مذاکرات فشرده‌ای دارند.

احمدی‌نوری از حضور هیات چینی در ایران خبر داد و با ابراز امیدواری برای رفع این مشکل، افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز شورای راهبردی برای این پروژه تشکیل داده که به‌طور مرتب جلسه برگزار کرده تا با رصد پروژه، گزارش‌های مربوطه را به اطلاع ریاست‌جمهوری برسد. امیدوارم که ظرف 30 ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری برسد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قطعه یک آزاد راه مذکور پروژه بسیار سنگینی است که از منطقه سخت کوهستانی عبور می‌کند و برای ساخت آن سه دوره تابستان لازم داریم.

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در پاسخ به پرسش مبنی بر وضعیت قطعات 2 و 3 نیز گفت:‌ با توجه به محدودیت منابعی که وجود دارد اولویت این است که به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزکی دارند، بپردازیم و به بهره‌برداری برسانیم.

احمدی‌نوری ادامه داد: به‌طور همزمان هم اعلام می‌کنیم که آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران را داریم و چون کل پروژه آزادراه تهران-شمال به طول 121 کیلومتر مورد مشارکت بنیاد مستضعفان است باید صحبت‌هایی با بنیاد شود در این خصوص که آنها سرمایه‌گذار می‌آورد یا این‌‌که خودشان تمایل به ادامه کار دارند.

وی تصریح کرد:‌البته تونل البرز به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در حال ساخت است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر این‌که آیا دوران مشارکت بنیاد در این آزادراه به پایان نرسیده است، اظهار کرد: دوران مشارکت شامل دوره احداث و دوره بهره‌برداری است. دوره احداث ممکن است به دلیل مختلفی از جمله تورم، افزایش قیمت قیر، آزادسازی مسیر، شرایط سخت منطقه، عدم تامین به موقع منابع مالی،‌ریالی و ارزی به تاخیر بیفتد، این مسائل باعث می‌شود دوره احداث طولانی شود.

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها تاکید کرد: در هر صورت دوره بهره‌برداری پس از دوران احداث شروع می‌شود و بنا بر این است اصل و سود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یک دوره‌ای برگشت داده شود و پس از بازیافت به دولت ترانسفر شود.

به گزارش تسنیم، احمدی نوری در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص زمزمه‌های حضور فنلاندی‌ها در قطعات 2 و 3 گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین