کد خبر: ۲۳۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
برای شرکت در مجمع جهانی بین المجالس:

هیات پارلمانی ایران عازم ژنو شد

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از هشت نماینده عضو گروه بین المجالس به منظور شرکت در یکصد و سی امین اجلاس مجمع جهانی بین المجالس به ژنو رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی، این اجلاس در روزهای 25 اسفند ماه جاری تا اول فرودین سال 93 برگزار می شود.

در اجلاس بهاره ژنو موضوعاتی همچون اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز جهان در مجمع عمومی مطرح خواهد شد.

هم چنین موضوع مشارکت مجالس در حرکت به سمت جهان عاری از سلاح های هسته ای در کمیته صلح و امنیت بین الملل مورد بررسی قرار می گیرد.

نقش پارلمان ها در حرکت به سمت توسعه مقاوم در برابر خطرات در کمیته توسعه پایدار مالیه و تجارت و هم چنین نقش پارلمان ها در حفظ حقوق کودکان مهاجر بدون همراه و ممانعت از سوء استفاده و استثمار آنان در وضعیت های جنگی و مناقشات در کمیته دموکراسی و حقوق بشر مطرح می شود.

روابط اتحادیه بین المجالس با سازمان ملل هم موضوعی است که در کمیته مربوط مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از 130 کشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس ژنو هم چنین مسایل مبتلابه زنان و کودکان نیز در قالب موضوع منع خشونت و استثمار زنان و کودکان به ویژه در مناقشات در نشست یک روزه نمایندگان زن مجالس جهان مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

در این اجلاس چند میزگرد و کارگاه تخصصی هم در خصوص موضوعاتی همچون انتخابات پارلمانی در مجالس جهان ونیز ارتقای شرایط زندگی برای کودکان مهاجر برگزار خواهد شد.

یک ماده اضطراری هم که مربوط به یک رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روز جهان باشد، پس از تصویب در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت.

سرپرستی هیات پارلمانی اعزامی به ژنو را موید حسینی صدر دبیر کل گروه بین المجالس کشورمان بر عهده دارد و عبدالرضا مصری، حسین سبحانی نیا، سید هادی حسینی، محمد مهدی زاهدی، رحمت الله نوروزی و نیره اخوان سایر اعضای هیات اعزامی را تشکیل می دهند.

هم چنین کاظم جلالی عضوکمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست های مربوط شرکت می کند و علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس نیز در نشست های مجمع دبیران کل مجالس حضور می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین