کد خبر: ۲۳۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹

آخرین اطلاعات از هواپیمای ناپدیدشده مالزی/ خانه کمک خلبان تفتیش شد

پلیس مالزی روز یکشنبه خانه کمک خلبان پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور را پس از تاکید نخست وزیر مالزی مبنی بر عمدی بودن خاموشی سیستم ارتباطی این پرواز، مورد بازرسی قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، پلیس مالزی روز شنبه نیز منزل زهاریه احمدشاه خلبان این پرواز را در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور تفتیش کرد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی روز شنبه تایید کرد هواپیمای ناشناسی که توسط رادارهای نظامی ردیابی شده بودند پرواز ام.اچ 370 بوده است.

وی گفت: ما مطمئن هستیم سیستم ارتباطی هواپیما به عمد غیرفعال شده و تغییر مسیر پرواز نشان می دهد انسان در کابین خلبان در این امر دخالت داشته است.

پلیس مالزی روز یکشنبه نیز تایید کرد ماموران تحقیق هواپیمای بویینگ 777 مالزی منزل فارق عبدالحمید کمک خلبان 27 ساله این هواپیما را نیز بازرسی کرده اند.

پس از این تفتیش ها کارشناسان احتمال دخالت کادر پرواز در ناپدید شدن این هواپیما را زیاد می دانند.

از دو روز گذشته با ورود هند به تیم جستجو و امداد، منطقه اقیانوس هند نیز برای یافتن هواپیما تحت پوشش قرار گرفت.

کارشناسان دو کریدور هوایی احتمالی برای حرکت هواپیما و یافتن آن در نظر گرفته اند.

یکی از این دو کریدور مرزهای قزاقستان و ترکمنستان تا شمال تایلند را در برمی گیرد و دومین کریدور منطقه جنوبی است که از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند را شامل می شود.

هندوستان پس از جستجوهای اخیر روز یکشنبه اعلام کرد عملیات جستجو را برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده در حوالی جزایر آندامان و نیکوبار و خلیج بنگال به حال تعلیق درآورده است و در انتظار دستور جدید مقامات مالزی است.

یک مقام نظامی هند گفت که این کشور در انتظار دستور جدید مقامات مالزی است.

این واکنش هند نشان از آن دارد که جستجو در برخی مکان های احتمالی سقوط و یا فرود هواپیما بی نتیجه بوده است.

عملیات جستجو و نجات توسط 14 کشور جهان با 43 کشتی و 58 هواپیما نهمین روز خود را پشت سر می گذارد و خانواده مسافران ناامیدتر و معمای چگونگی ناپدیدشدن هواپیمای بویینگ مسافربری مالزی پرراز و رمزتر و پیچیده تر می شود.

در رسانه ها در مورد ناپدید شدن هواپیما گزینه ها و محورهای عملیات تروریستی، دزدی دریایی و خودکشی خلبان هواپیما نیز مطرح می شود.

این هواپیما ساعت 12 و 40 دقیقه بامداد روز شنبه هفته گذشته از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور برخاست و حدود ساعت یک و 20 دقیقه در مسیر پکن ناپدید شد.

اکثر مسافران این هواپیما چینی هستند، اما مسافرانی از مالزی، آمریکا، کانادا، اندونزی، استرالیا، هند، فرانسه، نیوزیلند، اوکراین، روسیه، تایوان و هلند نیز در پرواز ام.اچ 370 بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین