کد خبر: ۲۳۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

شیوع بالای نارسایی‌های قلبی در کشور

وی با اشاره به شیوع بالای نارسایی قلبی در ایران گفت: علیرغم بالابودن آمار مبتلایان، آمار دقیقی در این خصوص نداریم. نارسایی قلبی درجات مختلف دارد که از جمله فراگیرترین آنها گرفتگی عروق کرونر است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بالای نارسایی قلبی در ایران، درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز نارسایی‌های قلبی تاکید کرد: هوای آلوده برای بیماران قلبی خطرآفرین و سم است و از جمله ریسک فاکتورهای مهم است که علاوه بر به دردسرانداختن خانواده‌ها، نظام اقتصادی را نیز متحمل هزینه‌های سنگین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد اسد پور پیرانفر، فوق تخصص قلب و عروق ضمن اعلام خبر برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: سه کنگره پیشین نتایج پرباری برای کشور داشته است و پزشکان ما موفق شدند طی این گردهمایی‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و ضمن تبادل اطلاعات با پزشکان خارجی، معلومات و دانش خود را ارتقا دهند.

وی در ادامه درباره نارسایی قلبی که موضوع برگزاری این کنگره است، گفت: نارسایی قلبی مشکل اساسی برای بیماران است و پیدا کردن راهکارهای نوین و ابداع دستگاه‌های جدید برای درمان این گروه از بیماران از اولویت بالایی برخوردار است.

مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امروز دیگر درمان نارسایی قلب همانند گذشته نیست که تنها با مصرف چند قرص و استراحت قابل حل باشد، گفت: در حال حاضر وسایل و امکانات مختلف و شرایط قابل توجهی به وجود آمده است و خوشبختانه صاحب امکانات و توانمندی لازم هستیم. اما باید این امکانات و توانمندی را توسعه دهیم و در کنار آن نظرات دیگران را مورد استفاده قرار دهیم.

پیرانفر به وجود جراحان برجسته قلب در کشور اشاره کرد و گفت: پزشکان ما از طریق عمل جراحی و یا بکارگیری روش‌های دیگر کمک‌های شایان توجهی به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کرده‌اند و آینده را در این زمینه روشن می بینیم. تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در راستای درمان نارسایی قلب در ایران و جهان صورت گرفته قابل تحسین است.

وی با اشاره به شیوع بالای نارسایی قلبی در ایران گفت: علیرغم بالابودن آمار مبتلایان، آمار دقیقی در این خصوص نداریم. نارسایی قلبی درجات مختلف دارد که از جمله فراگیرترین آنها گرفتگی عروق کرونر است.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران افزود: باید توجه داشت که همه انواع نارسایی قلبی به یک روش درمان نمی‌شوند. یک نوع از نارسایی قلبی با استراحت و رژیم غذایی قابل درمان است و یک بیمار دیگر با کنترل فشارخون، درمان می‌شود. برای موارد پیشرفته نارسایی نیز درمان‌های پیشرفته و اعمال جراحی نیاز است.

وی فشار خون، غذای نامناسب و پرچرب، عادات غذایی ناصحیح، آلودگی‌های محیطی و عدم تحرک بدنی را از جمله ریسک فاکتورهای موثر در ابتلا به نارسایی قلبی دانست و گفت: علاوه بر این هر عضوی در بدن آسیب ببیند قلب هم از عوارض آن مصون نخواهد ماند. به عنوان مثال احتمال ابتلا به نارسایی قلبی در فرد مبتلا به فشار خون وجود دارد.

مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز نارسایی‌های قلبی تاکید کرد: هوای آلوده برای بیماران قلبی خطرآفرین و سم است و از جمله ریسک فاکتورهای مهم است که علاوه بر به دردسرانداختن خانواده‌ها، نظام اقتصادی را نیز متحمل هزینه‌های سنگین خواهد کرد. امیدواریم مسئولان در جهت ایجاد هوای پاک گام‌های اساسی بردارند.

بر اساس این گزارش چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید بهشتی واقع در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.IHFsummit.ir و یا با شماره تلفن 8-44273987 تماس حاصل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین