کد خبر: ۲۳۵۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

دلارهای نفتی اعراب کجا خرج می شود؟

هزینه های نظامی کشورهای خاورمیانه طی یک سال اخیر رشد قابل توجهی یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در میان ده کشوری که بودجه نظامی آن ها در سال گذشته بیشترین افزایش را تجربه کرده، شش کشور در منطقه خاورمیانه قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش موسسه آی.اچ.اس (IHS) در مورد هزینه های نظامی کشورهای مختلف در سال 2013 نشان می دهد که کشورهای جهان در مجموع در سال گذشته 1.5 هزار میلیارد دلار را به هزینه های نظامی اختصاص داده اند و در میان چهار کشوری که بودجه های نظامی آن ها در سال گذشته بیشترین رشد را داشته، سه کشور در منطقه خاورمیانه قرار دارند. در سال 2013 هزینه های نظامی آنگولا به میزان 39 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش بودجه نظامی محسوب می شود و پس از آن کشورهای عمان، عراق و بحرین قرار دارند که بودجه نظامی آن ها در سال گذشته به ترتیب 36 درصد، 32 درصد و 29 درصد افزایش یافته است. هفته نامه تایم نیز در شماره هفته گذشته اش  افزایش هزینه های نظامی در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داده است. به خصوص که هزینه های نظامی عربستان نیز روندی صعودی خود را حفظ کرده است. بودجه نظامی عربستان در سال 2013 معادل 42.9 میلیارد دلار بوده که رشدی 19 درصدی نسبت به سال 2012 را نشان می دهد.

بودجه نظامی عمان نیز در سال گذشته معادل 9.3 میلیارد دلار بودجه است. فنلا مک گرتی، تحلیل گر ارشد موسسه آی.اچ.اس نیز به خبرگزاری بلومبرگ گفته که رشد هزینه های نظامی در منطقه خاورمیانه جالب توجه است به خصوص که در سال گذشته در میان 10 کشوری که بیشترین رشد هزینه های نظامی را تجربه کرده اند، 6 کشور در منطقه خاورمیانه قرار دارند. او از عمان، عربستان، عراق، بحرین، امارات متحده عربی و الجزایر به عنوان کشورهایی در منطقه یاد کرده که بودجه نظامی آن ها به میزان قابل توجهی رو به افزایش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین