کد خبر: ۲۳۵۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸

634 مکان احتمالی فرود هواپیمای مالزی!

آخرین اطلاعات منتشر شده در روزنامه استار مالزی نشان می دهد پرواز ناپدیدشده ام.اچ 370 مالزی می تواند در 634 نقطه فرود آمده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  تارنمای روزنامه استار مالزی روز یکشنبه با انتشار نقشه ای با توجه به این که احتمال می رود این هواپیما ربوده شده و تا هشت ساعت پس از ناپدیدشدن پرواز کرده باشد، نوشت: 634 نقطه در محدوده این پرواز وجود دارد که هواپیما می تواند در آن فرود آید.

به نوشته این روزنامه با توجه به سوخت این هواپیما، بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی می تواند در 26 کشور و در هر نقطه ای از پاکستان تا غرب استرالیا فرود آید.

براساس این اطلاعات، این هواپیمای بویینگ برای فرود به باند پروازی به طول پنجهزار فوت (یکهزار و 524 متر) نیاز دارد که در این نقاط موجود است.

این اطلاعات نشان می دهد هواپیما پس از آخرین تماس می توانست دو هزار و 200 مایل دریایی (بیش از سه هزار و 540 کیلومتر) با توجه به سوخت آن به مسیر خود ادامه دهد.

براساس این اطلاعات، 634 مکان با این معیارها در 26 کشور شعاع پرواز هواپیما وجود دارد که چند فرودگاه پرت و دورافتاده نیز جزو آن است.

استار فرودگاه هایی در مالدیو، مغولستان و ژاپن را از جمله این فرودگاه های ذکر کرد.

وزیر حمل و نقل مالزی روز یکشنبه معمای ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 را پیچیده تر کرد و گفت که هم اکنون باید در 11 کشور جهان به دنبال اثری از هواپیمای بویینگ 777 مالزی گشت.

ˈ هشام الدین حسین ˈ گفت که کشورهای مشارکت کننده در عملیات جستجو نیز از 14 کشور به 25 کشور افزایش یافته است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه مالزی نیز عصر روز گذشته پس از نشست خبری ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیراین کشور میزبان نمایندگان 22 کشور بود.

نخست وزیر مالزی روز گذشته در نشستی خبری تایید کرد که هواپیمای ناشناسی که توسط رادارهای نظامی ردیابی شده بودند پرواز ام.اچ 370 مالری بوده است.

وی گفت: ما مطمئن هستیم سیستم ارتباطی هواپیما به عمد غیرفعال شده و تغییر مسیر پرواز نشان می دهد انسان در کابین خلبان در این امر دخالت داشته است.

دو کریدور هوایی احتمالی برای پرواز هواپیما پس از قطع ارتباط با ایستگاه ها و بدون این که ردیابی شود در نظر گرفته شده است.

یکی از این دو کریدور مرزهای قزاقستان و ترکمنستان تا شمال تایلند را در برمی گیرد و دومین کریدور منطقه جنوبی است که از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند را شامل می شود.

این هواپیما ساعت 12 و 40 دقیقه بامداد روز شنبه هفته گذشته از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور برخاست و حدود ساعت یک و 20 دقیقه در مسیر پکن ناپدید شد.

در نهمین روز از عملیات جستجو و نجات، تلاش ها برای یافتن اثری از هواپیمای خطوط هوایی مالزی به نتیجه نرسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین