کد خبر: ۲۳۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

سرفه بیش از دو هفته را جدی بگیرید

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: سرفه بیشتر از دو هفته دلیل بر ابتلا به سل نیست اما باید به پزشک مراجعه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد مهدی گویا در حاشیه راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخیص سل در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: سرفه بیش از دوهفته، کاهش وزن، تعریق شبانه و کم خونی از نشانه های ابتلا به بیماری سل است که می تواند در صورت درمان نشدن علاوه بر انتقال بیماری به دیگران، دستگاه های دیگر بدن را نیز درگیر کند .

وی با بیان این که هر سال11هزار  نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند افزود: سل در بیشتر موارد کاملا درمان می شود و بیماری دو هفته پس از شروع درمان، مسری نیست.

گویا تاکید کرد: با این وجود لازم است  اطرافیان و اعضای خانواده افراد مبتلا به سل نیز حتی اگر علامتی هم نداشته باشند، از نظر آلودگی به باکتری سل بررسی آزمایشگاهی شوند و در برخی موارد لازم است داروی پیشگیری دریافت کنند.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه جهانی سازمان بهداشت جهانی همه کشورهای عضو باید میزان ابتلا به سل را در کشور خود به یک نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت برسانند.

توصیه های نوروزی رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: با سرد شدن مجدد هوا و بارندگی در روزهای گذشته، میزان ابتلا به آنفلوانزا در کشور افزایش یافته است.

گویا با بیان این که ابتلا به بیماری های تنفسی ویروسی با تغییر فصل و ایام تعطیلات نوروز  و دید و بازدیدها شـــیوع بیشتری می یابد گفت: بیشترین نگرانی ما در باره بیماری های واگیر در ایام نوروز همین گروه از بیماری هاست.

وی به هموطنان یادآوری کرد در ایام تعطیلات از خریدن مواد خوراکی از دستفروش ها خودداری کنند و در سفر، آب آشامیدنی لوله کشی یا بطری آب معدنی به همراه ببرند و در مواردی که به آشامیدنی بودن آب اطمینان ندارند، آن را بجوشانند و بنوشند.

گویا همچنین گفت: شستشو و ضد عفونی کردن میوه و سبزی ها به دقت در این ایام با توجه به بیشتر شدن مهمانی ها و سفرها را باید جدی بگیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین