کد خبر: ۲۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

ابطحی: با انتخابات امسال امید به جامعه بازگشت

یک عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: سال 92 از نظر سیاسی، در مجموع یکی از سال‌های خوب در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور باشکوه مردم در این انتخابات گفت: با این انتخابات امید به جامعه برگشت و فضا مهربانانه‌تر شد، کشور تا حدودی از حالت امنیتی بیرون آمد و مردم احساس مشارکت و تاثیرگذاری بیشتری در حکومت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "انتخابات به صورت پرشکوه و آرام برگزار شد"، گفت: این‌ها همه می‌تواند عواملی باشد که سال 92 را در عرصه سیاسی سال خیلی خوبی بدانیم.

وی با اشاره به احیا شدن امید در بین مردم وافزود: با توجه به این مقوله می‌توان مشکلات را کمتر کرد. ممکن است توقعات بخش مهمی از جامعه در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی هنوز برآورده نشده باشد و از طرف دیگر با توجه به گزارشی که آقای رئیس جمهور دادند ما در حوزه اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم. از نظر سیاسی نیز به خاطر عملکرد هشت سال گذشته مشکلات زیادی ایجاد شد و این‌ها کمک می‌کند که ما واقعیت‌های جامعه را ببینیم و میزان توقعات افزایش پیدا نکند.

ابطحی با بیان اینکه "این امید وجود دارد که بخش‌های مختلف کشور به صورت متمرکز با وجود داشتن اختلافات نظر برای حل مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی دست به دست هم بدهند"، در پیش‌بینی خود فضای سیاسی کشور در سال 93 نیز گفت: سال 93، سال استقرار است. از طرفی همه به واقعیت‌های جامعه بیشتر نزدیک می‌شوند. کسانی که توقعات بیشتری از دولت داشتند توقع‌شان با توجه به واقعیت‌های جامعه تنظیم می‌کنند و کسانی که در کار دولت اختلال ایجاد می‌کردند مقداری واقع‌بینانه‌تر می‌شوند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان با بیان اینکه "در سال 92 یکی از بهترین جلوه‌های تحقق حماسه سیاسی را با اتفاقاتی که رخ داد از جمله با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شاهد بودیم"، گفت: این حماسه در بهترین شکل خود و با توجه به شرایطی که در جامعه به خاطر حوادث پس از انتخابات سال 88 وجود داشت، ایجاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین