کد خبر: ۲۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

توضیحاتی درباره عضویت ناطق نوری و جاسبی در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که انتخاب حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری به عنوان عضو هیات موسس این دانشگاه، براساس اساسنامه تغییر یافته سال 1389 و کاملا منطبق با قانون بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید میرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره عضویت علی اکبر ناطق نوری به عنوان عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی به جای مرحوم حسن حبیبی این مطلب را بیان کرد.

وی با یادآوری تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1389 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: براساس اساسنامه سال 1366 دانشگاه آزاد، اعضای هیات موسس 5 نفر بودند؛ ولی در اساسنامه سال 1389 اعضای هیات موسس به 9 نفر افزایش یافتند و 4 نفر به آنان اضافه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: براساس اساسنامه سال 1389 دانشگاه آزاد اسلامی اگر یکی از اعضای هیات موسس به علت فوت یا استعفا در این هیات حضور نداشت، سایر اعضا باید فرد جدیدی را برای عضویت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بعد از درگذشت مرحوم دکتر حبیبی، هیات موسس با اتفاق آراء حجت الاسلام ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و این شورا نیز به اتفاق آرا وی را به عضویت هیات موسس منصوب کرد و این مساله یک الزام قانونی بود.

میرزاده ادامه داد: ایرادهایی که گرفته می شود به تغییر اساسنامه باز می گردد ولی این مساله کاملا منطبق با قانون انجام شده است.

** توضیحات میرزاده درباره انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره انتخاب عبدالله جاسبی به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: جاسبی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین عضو هیات موسس دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه خودش جزو سه عضوی از هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بود که با تصویب این هیات از سال 1386 عضو هیات امنا شده بود، توضیح داد: هیات موسس، هیات امنا، رییس و شورای دانشگاه چهار رکن اساسی دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ 3 تن از اعضای هیات موسس عضو هیات امنا شده اند که من نیز با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از این اعضا بودم.

میرزاده ادامه داد: زمانی که من به عنوان رییس دانشگاه آزاد انتخاب شدم و از آنجایی که رییس دانشگاه عضو حقوقی هیات امناست، بنابراین از دو جهت نمی توانستم عضو باشم لذا باید یکی از اعضای هیات موسس، عضو هیات امنا می شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و هیچ کار خلاف قانونی انجام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا نیاز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، تاکید کرد: براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نفر از اعضای هیات موسس باید عضو هیات امنا باشند و در قانون مساله دیگری مبنی بر اینکه نیاز به تصویب این شورا داشته باشد، ذکر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین