کد خبر: ۲۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

ناتو، آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا نتایج همه پرسی کریمه را باطل اعلام کردند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و انگلیس با انتقاد از اقدامات روسیه نتایج همه پرسی روز گذشته در شبه جزیره کریمه را باطل اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزری مهر به نقل از صدای روسیه، هر چند قرار است امروز دوشنبه وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آمده و موضعی مشترک در خصوص استقلال شبه جزیره کریمه از اوکراین اتخاذ کنند اما با این وجود فرانسه، انگلیس، امریکا و ایتالیا به همراه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند که نتایج همه پرسی در کریمه را قبول ندارند.

هنوز جرئیات بیشتری در خصوص بیانیه ها و اقدامات آمریکا، این سه کشور اروپایی و ناتو منتشر نشده اما شب گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "ولادیمر پوتین" رئیس جمهور روسیه بصورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده اند و اوباما از آماده بودن واشنگتن برای اعمال تحریم علیه روسیه خبر داده است.

بر اساس اخبار موجود در نشست امروز اتحادیه اروپا نیز، اصلی ترین موضوع مورد بحث تحریم های اتحادیه ارپا علیه روسیه خواهد بود.

برخی دیپلماتها اعلام کرده اند که ممکن است اعمال بخشی از تحریمها که احتمالا ۲۰ تن از مقامات ارشد سیاسی روسیه را هدف قرار می دهد٬ از همان روز دوشنبه آغاز شود.

"فرانک والتر اشتاین‌ مایر"٬ وزیر امور خارجه آلمان گفت: در نشست روز دوشنبه اولویت اصلی جلوگیری از گسترش بحران و بروز درگیریهای بزرگتر است. نباید چندان انتظار داشت که اوضاع در کریمه به سرعت تغییر کند.

مقامات اروپایی و آمریکایی گفته اند که احتمال مقابله نظامی مستقیم با روسیه بر سر کریمه منتفی است٬ اما در صورت پیش روی روسیه برای گسترش دامنه نفوذ خود در اوکراین٬ ناتو گزینه های دیگر را هم مدنظر قرار خواهد داد. گزینه هایی که به گفته برخی اوکراینی ها می تواند زمینه ساز جنگ جدیدی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین