کد خبر: ۲۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه چقدر است؟

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: طبق برنامه بزرگراه همدان - سنندج باید تا سال 95 به‌ طور کامل به اتمام برسد و حداقل 100 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه لازم است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 85 کیلومتر از بزرگراه همدان به سنندج به اتمام رسیده و مابقی عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این بزرگراه از نظر روابط تجاری و حمل و نقل کالا و مسافر اهمیت استراتژیکی برای استان کردستان دارد، گفت: محور سنندج ‌- همدان تنها راه ارتباطی استان کردستان به مرکز، شرق و جنوب شرقی کشور است؛ بنابراین توجه مسئولان به این موضوع در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این منطقه تاثیرگذار است و تاثیر بسزایی در کاهش آمار سوانح در این منطقه دارد.

هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه و آزادراه چقدر است؟

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه تبدیل محورهای جاده‌ای و راه‌های اصلی غرب کشور به بزرگراه یکی از اولویت‌های شرکت ساخت است، گفت: هزینه ایجاد یک کیلومتر بزرگراه در دشت حدود دو میلیارد تومان، در کوهپایه 2.5 میلیارد تومان و در مسیرهای کوهستانی مثل جاده هزار چهار تا پنج میلیارد تومان است.

وی درباره هزینه ساخت آزادراه نیز گفت: ‌هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه به طور میانگین در دشت شش میلیارد تومان، در کوهپایه 9 میلیارد تومان و در مناطق کوهستانی 15 میلیارد تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین