کد خبر: ۲۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

وزیر اقتصاد: شرکت های دولتی را به طلبکاران واگذار نمی کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی علی طیب نیا گفت: تلاش خواهیم کرد تا از واگذاری مستقیم شرکت‌های دولتی به دستگاه‌های طلبکار جلوگیری کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی طیب نیا در خصوص واگذاری بخشی از سهام دولت بابت رددیون به دستگاه های طلبکار گفت: دولت به برخی از دستگاه ها بدهی‌هایی دارد که این بدهی‌ها باید تسویه شوند، ضمن این که براساس قانون دولت می‌تواند منابع ناشی از فروش سهام شرکت های دولتی را بابت این بدهی ها به دستگاه های طلبکار پرداخت کند که ایرادی هم در این زمینه وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اما نکته مهم در این خصوص این است که سهام شرکتهای دولتی نباید به طور مستقیم به دستگاههای طلبکار داده شود و سازمان خصوصی سازی باید سهام شرکتهای دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند و درآمدهای ناشی از آن را بابت رددیون دولت به دستگاههای طلبکار بپردازد.

به گزارش مهر، او گفت: با این حال سعی خواهیم کرد در سال آینده تهاتر را به حداقل برسانیم و در جاهایی هم که رددیون انجام می شود سیاست دولت به گونه ای است که سهام دولتی فروخته شود و منابع حاصل از آن به دستگاه های طلبکار پرداخت شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تلاش خواهیم کرد تا در آینده از واگذاری مستقیم شرکت های دولتی به دستگاه های طلبکار جلوگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین