کد خبر: ۲۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵

وینگادا: هدف اول ما قهرمانی در اینچئون است

سرمربی تازه تیم ملی امید گفت: ایران بهترین و موفق‌ترین تیم در بازی‌های آسیایی بوده و ما به دنبال تکرار این موفقیت‌ها هستیم. باید بهترین راه را انتخاب کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نلو وینگادا پس از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی امید اظهار کرد: ما مذاکرات خوبی در گذشته با هم داشتیم و روحیه من و فدراسیون نسبت به این همکاری مثبت بود و همین موضوع بود که اهمیت زیادی داشت. نهایتا امروز قراردادی را امضا کردیم و از نظر من مسیری که در پیش داریم اهمیت زیادی دارد و موفقیت‌مان در این مسیر و این که چگونه آن را طی کنیم از این صحبت‌ها مهم‌تر است.

وی افزود: من از این همکاری بسیار خوشحالم و این که هدایت تیمی را بر عهده گرفته‌ام که هم فدراسیون فوتبال و هم کمیته المپیک مسئولیت آن را بر عهده دارند خرسندم. امیدوارم که بتوانیم به موفقیت برسیم هدف اصلی ما رسیدن به المپیک ریو است اما امسال بازی‌های مهم آسیایی را در پیش داریم.

وی افزود: از کارلوس کی‌روش هم تشکر می‌کنم که من را به این کار ترغیب کرد من در قطر که با او بودم با وی صحبت کردم. او هم حمایت کرد و هم ترغیب و ترغیب او تاثیر زیادی بر من گذاشت.

وی گفت: همه جوره در خدمت تیم ایران هستم چه در توافقم در قرارداد باشد چه نباشد همه کاری برای تیم ایران انجام می‌دهد و این یک همکاری دو طرفه با فدراسیون خواهد بود تا ما را به هدف‌مان برسد AFC هنوز شرایط تیم‌های صعود کننده به المپیک ریو را اعلام نکرده است. من به پرتغال برمی‌گردم اما کارم را از امروز شروع می‌کنم. ما مشغول برنامه‌ریزی هستیم. تیم المپیک تدارک خوبی ببیند و در قدم اول عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی اینچئون داشته باشد.

وی افزود: ایران بهترین و موفق‌ترین تیم در بازی‌های آسیایی بوده است و قهرمان شده و به دنبال تکرار این موفقیت‌ها هستیم. اگر در این بازی‌ها قهرمان شویم نشان می‌دهد در مسیر خوبی حرکت کردیم. ما باید بهترین راه را انتخاب کنیم.

به گزارش ایسنا، وینگادا در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که چند دستیار خارجی با خودش به ایران می‌آورد و آیا دستیار اول‌ او ایرانی خواهد بود یا خارجی گفت: در کادر من هم مربی خارجی خواهد بود و هم مربی ایرانی. یک مربی پرتغالی را با خود خواهم آورد که یکی از آنها پاره‌وقت خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: من در 10 کشور کار کرده‌ و در همه آن‌ کشورها از مربیان داخلی استفاده کرده‌ام. اکثر آنها از دوستان من هستند. مربیان داخلی نقش مهمی در هدایت تیم دارند. فدراسیون هر مربی ایرانی را که صلاح بداند، می‌تواند به کادر فنی المپیک بفرستد و من از او استقبال می‌کنم. تمام کسانی که با من کار می‌کنند، نقش مهمی دارند و بحث اول و دومی نیست. در بحث دستیاران باید بگویم آن طور نیست که انتظار داشته باشم این مربیان صرفا حرف من را بدون چون و چرا گوش بدهند و هیچ نظری ندهند و اعتقاد داشته باشم آنها باید از من چیزی یاد بگیرند. چنین روحیه‌ای ندارم و با همه آنها مشورت کرده و همه با هم تیم را هدایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که آیا از استعدادیابی‌هایی که هومن افاضلی و دستیارانش برای تیم المپیک در سه مرحله در اسفندماه انجام دادند، استفاده می‌کنید یا دوباره کار استعدادیابی انجام خواهید داد گفت‌: قطعا از این استعدادیابی‌ها استفاده می‌کنم. البته تلاش می‌کنیم با تحلیل‌هایی که داریم و بررسی وضعیت باشگاه‌ها در ماه آوریل و مه 25 بازیکن را به تیم المپیک دعوت می‌کنیم و آنها شاکله اصلی تیم ما را تشکیل می‌دهند. همین طور در ماه‌های ژوئن و ژوئیه بازی‌های دوستانه‌ای را برگزار می‌کنیم تا برای بازی‌های رسمی آماده شویم.

وی افزود: بعد از بازی‌هایی که تیم ملی باید در جام‌جهانی 2014 انجام دهد و همینطور بازی‌های جام ملت‌ها 2015 امیدوارم سال 2016 با راهیابی تیم ایران به المپیک یک سال طلایی برای ایران باشد. ایران مدت زیادی است که به المپیک نرفته و امیدوارم به این مهم برسیم.

وی در پاسخ به این که آیا در جام‌جهانی 2014 به کارلوس کی‌روش برای تیم ملی بزرگسالان مشاوره می‌دهید یا خیر گفت: تمرکز من روی تیم ملی المپیک خواهد بود اما همان طور که گفتم همه جوره در خدمت فوتبال ایران هستم. دوستی من و کی‌روش بالاتر از این حرف‌هاست. ما در پرتغال سال‌ها در دانشگاه با هم و همکار یکدیگر بودیم. در بازی‌هایی که تیم ایران در انتخابی جام جهانی داشت من در قطر چون شرایط حساسی وجود داشت کنار کی‌روش بودم و سعی کردم به عنوان مشاور به او کمک کنم.

وینگادا گفت: قطعا در تمام کشورها اولویت با تیم ملی بزرگسالان است اما چون بازی‌های بزرگسالان و المپیک همزمان نیست شاید بتوانیم از نظر فکری به هم کمک کنیم. همین طور بازیکنان از تیم المپیک هستند که می‌توانند در تیم بزرگسالان حضور داشته باشند. یکی از آنها علی کریمی سپاهان است که فکر می‌کنم می‌تواند برای تیم بزرگسالان هم بازی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین