کد خبر: ۲۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۰

بررسی درخواست سازمان ملل توسط سوریه

آفتاب‌‌نیوز : مقام های رسمی نام اشخاص مورد نظر را اعلام نکرده اند. با اين حال گزارش ها از لبنان حاکی است که نام آصف شوکت، رييس اطلاعات ارتش سوريه، در ليست درخواستی سازمان ملل قرار دارد.

وی از نزديکان بشار اسد، رييس جمهور سوريه، است.

به نظر می رسد گسترش دامنه تحقيقات سازمان ملل در پرونده مربوط به ترور رفيق حريری، نخست وزير سابق لبنان، سران کشور سوريه را با بحرانی تازه روبرو کرده است.

تعلل در پذيرش درخواست سازمان ملل، و يا ارايه پيش شرط برای همکاری با اين سازمان، بی شک افزایش فشارهای جهانی بر کشور سوريه را در پی خواهد داشت.

هفته گذشته شورای امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه ای تصويب کرد که در آن از دولت سوريه خواسته شده بود برای پيشرفت تحقيقات، با گروه بازرسی همکاری کامل کند. اين قطعنامه در پی انتشار گزارش مقدماتی گروه تحقيق به تصويب رسيد.

گزارش مقدماتی بيانگر نقش مقام های امنيتی کشور سوريه در ماجرای قتل رفيق حريری بود.

با توجه به اين گزارش و قطعنامه شورای امنيت، به نظر می رسد سوريه فرصت چندانی ندارد. دولت اين کشور بايد تبعيت و همراهی خود را تا پيش از برگزاری جلسه آتی شورای امنيت در نيمه ماه دسامبر، به این مرجع بین المللی نشان دهد.

پیش از اين دولت سوريه اعلام کرده بود که از خواسته های سازمان ملل پيروی خواهد کرد، اما پس از صدور قطعنامه شورای امنيت، با کليت اين مصوبه به مخالفت برخاست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین