کد خبر: ۲۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳

روحانی: سمنان می‌تواند به قطب صنعتی و کشاورزی کشور تبدیل شود

وی با اشاره به توفیق دولت در مهار رشد تورم و ایجاد رشد اقتصادی در کشور در مقایسه با سالهای گذشته گفت: دولت در عین آن که مصوبات مجلس نسبت به ارز را اجرا کرده رشد تورم را نیز کنترل و متوقف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات استان سمنان بر استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان در جهت حل مسائل و مشکلات مردم تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه بیشتر استان‌های کشور از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند و معضل آب در کشور مشکلی عمومی برای همه استان‌ها به شمار می‌رود، گفت: به طور کلی منابع آب در کشور محدود است اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به بهترین شکل از همین منابع محدود استفاده مطلوب را داشته باشیم.

رییس جمهوری افزود: گرچه امیدواریم بارش‌های بهاری تا حدودی معضل کم‌آبی را جبران کند اما دولت برنامه‌ریزی‌های خود را برای افزایش بهره‌وری آب انجام می‌دهد و طرح‌هایی را در این خصوص در دست بررسی دارد که انتقال آب از منطقه شمال می‌تواند به عنوان یکی از راه‌حل‌ها مطرح باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ وجود معادن و منابع غنی و گسترده و به واسطه دشت‌ها و استعدادهای فراوان اقلیمی می‌تواند به قطب صنعتی و کشاورزی کشور تبدیل شود، گفت: در بخش معادن این استان نیاز به سرمایه‌گذاری است و باید بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق شده و این توانمندی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد مقاومتی را به معنای استفاده صحیح از امکانات داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: تلاش دولت آن است که در سال آینده منابع کافی را فراهم کند و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از منابع و توانایی‌های داخلی و خارجی استفاده کند.

وی با اشاره به توفیق دولت در مهار رشد تورم و ایجاد رشد اقتصادی در کشور در مقایسه با سالهای گذشته گفت: دولت در عین آن که مصوبات مجلس نسبت به ارز را اجرا کرده رشد تورم را نیز کنترل و متوقف کرد.

رییس جمهوری ایجاد ثبات در بازار را هدف دیگر دولت دانست و گفت: دولت توانسته است آرامش بازار را بدست آورد و همین فضای آرام هم به بهبود فضای کسب و کار کمک کرده است و مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا کشور از این وضعیت عبور کند.

روحانی ادامه داد: متأسفانه گاهی مسائل اساسی کشور و منافع مردم در منازعات و بازی‌های سیاسی و جناحی فراموش شده است. اصل جذب و تأمین منابع برای همه وظیفه است و همه باید برای حل معضلات و مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت علاوه بر سرمایه داخلی باید سرمایه‌های خارجی و فن‌آوری‌های نوآورانه را جذب کنیم، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم منابع و انرژی کشور و مسئولان بیهوده تلف شود و در این راستا همه قوا باید کمک کرده و مجلس و دولت دست به دست هم بدهند تا فضای خدمت به مردم در کشور روز به روز گسترش یابد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مجلس در عین حالی که به وظایف قانونی خود عمل می‌کند می‌تواند کمک حال دولت باشد، ادامه داد: باید از دعواهای بی‌حاصل پرهیز کنیم و به گونه‌ای تدبیر کنیم که بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. در مدت شش ماه بیش از پیش‌بینی جلو رفته‌ایم و به آینده نیز کاملاً امیدواریم.

رییس جمهوری با اشاره به گام‌های رو به جلوی دولت تدبیر و امید در سیاست داخلی و خارجی و مسائل اقتصادی و فرهنگی در ماه‌های گذشته گفت: بنده به تعامل با مجلس، کمک مردم و حل مسائل و مشکلات کشور بسیار امیدوارم و معتقدم در این راستا همه باید با یکدیگر هماهنگ بوده و به یکدیگر کمک کنند.

رییس جمهوری همچنین مردم استان سمنان را انسان‌هایی پرتلاش، زحمتکش، متدین و شهیدپرور دانست و تصریح کرد: امیدواریم دولت بتواند در مسیر خدمت به مردم موفق باشد.

در این جلسه نمایندگان استان سمنان نیز به بیان مسائل و مشکلات این استان و ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص رفع این مشکلات پرداختند.

استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان از جمله معادن گوناگون و تنوع محصولات کشاورزی، توجه به شهرک های صنعتی، تکمیل پروژه‌های ناتمام استان که از دولت گذشته برجا مانده، توجه به قابلیت‌های ترانزیتی استان و تلاش در جهت برطرف شدن مشکل کم آبی استان سمنان از جمله مباحثی بود که نمایندگان این استان با رییس جمهوری در میان گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین