کد خبر: ۲۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

اوباما: اگر سیاست‌های مسکو تغییر نکند تحریم‌ افزایش می‌یابد

باراک اوباما در اولین سخنرانی خود پس از همه‌پرسی کریمه اعلام کرد که برخی مسئولان ارشد روسیه و اوکراین در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند و تهدید کرد در صورت ادامه سیاست‌های مسکو تحریم‌ها نیز افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان تاکید کرد که اقدامات روسیه باعث انزوای بیشتر مسکو خواهد شد و به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.

وی گفت: برخی مسئولان روسیه که در بخش نظامی روسیه فعال هستند و نیز مقاماتی در دولت خودمختار شبه جزیره کریمه و دولت سابق اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

اوباما تاکید کرد که جامعه جهانی و آمریکا به هیچ وجه همه‌پرسی کریمه را قبول نخواهند کرد و اقدامات روسیه در این منطقه را محکوم می‌کنند.

وی اعلام کرد که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به اروپای شرقی سفر خواهد کرد و خود وی نیز هفته آتی راهی اروپا خواهد شد تا پیام روشنی باشد برای روسیه که مواضع آمریکا در قبال اوکراین جدی است.

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت ادامه سیاست‌های روسیه، تحریم‌ها علیه مسکو افزایش خواهد یافت و این کشور منزوی خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد که هنوز فرصت‌ برای حل سیاسی بحران وجود دارد و آمریکا خواهان مذاکره مستقیم میان روسیه و اوکراین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین