کد خبر: ۲۳۶۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶

بوئینگ مالزیایی را خلبانش ربود

روزنامه انگلیسی دیلی نیوز ادعا کرد که احمد شاه خلبان هواپیما آن را برای اعتصاب سیاسی ربوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه انگلیسی دیلی نیوز ادعا کرد که احمد شاه خلبان هواپیما آن را برای اعتصاب سیاسی ربوده است.

به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه؛ از هواپیمای ناپدید شده خطوط هوائی مالزی خبری در یافت نمی‌شود . تعداد کشورهای شرکت کننده در عملیات تجسس به 2٦ کشور افزایش یافت. مقامات بهمراه مسافرین و خدمه های هواپیما، سابقه تیم زمینی فرودگاه را نیز تحقیق می کنند.

تحقیقات در خصوص هواپیما که با 227 مسافر و 12 خدمه خود ناپدید شده است ادامه دارد .مقامات مالزی اعلام کردند که سیستم ارتباطی هواپیما بسته شده و هواپیما مسیر خود را به سمت غرب تغیر داده است.

دامنه فعالیت اکیپ های تجسسی از شمال غرب تا قزاقستان و از جنوب نیز تا اقیانوس هند گسترش داده شده است .پلیس مالزی سابقه خلبانان هواپیما و تمامی افرادی را که در هواپیما صاحب اطلاعات فنی پرواز هستند جستجو می کند.

گمان بر این است که حتما یک شخص وارد به فنون پرواز مسیر هواپیما را تغیر داده است. گفته میشود ،هواپیما 7 ساعت بعد از اینکه از رادار محو شد ، به پرواز خود ادامه داده است.

چین ، هندوستان و پاکستان اعلام کردند که هواپیما در رادار آنها دیده نشده است. قزاقستان نیز اعلام کرد ، اطلاعاتی در مورد استفاده غیر قانونی از حریم هوائی این کشور در هشتم مارس وجود ندارد.

در اطلاعیه این کشور اعلام گردید ،که در آن تاریخ 9 هواپیمای متعلق به خطوط هوائی مالزی با پرواز از اروپا و یا با مقصد اروپا از حریم هوائی قزاقستان با اجازه قبلی گذشته است .

مقامات می گویند که هنوز برخی کشور ها از ارایه اطلاعات در مورد شهروندان مسافر خود در هواپیما اجتناب می ورزند .

در این میان اعلام گردید که خلبان هواپیما در آخرین گفتگوی خود با برج کنترل از بروز نقص فنی و یا عارضه ای دیگر بحث نکرده و "تنها شب " بخیر گفته است.

در تحولی دیگر روزنامه انگلیسی دیلی نیوز ادعا کرد که احمد شاه خلبان هواپیما آنرا برای اعتصاب سیاسی ربوده است .

به گزارش تسنیم، در این چارچوب سیمولاتور پرواز هواپیما که از خانه احمد شاه ضبط شده است با جزئیات اش بررسی میگردد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین