کد خبر: ۲۳۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸

انفجار در پشت‌بام خانه‌ای در هنگام/ دستان جوان مراغه‌ای قطع شد

9 جوان بر اثر انفجار ناگهانی ترقه ها در تهران، تبریز و مراغه مجروح و روانه بیمارستان شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 4 جوان به هنگام ساخت مواد محترقه در پشت بام خانه براثر انفجار ناگهانی ترقه های دست ساز به سختی مجروح و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این حادثه ساعت 14:12 دقیقه امروز سه شنبه توسط ساکنان ساختمان 5 طبقه مسکونی در خیابان هنگام، روبروی دانشگاه علم و صنعت به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌ 17 به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه چهار پسر 16 تا 22 ساله در پشت بام یک ساختمان 5 طبقه مسکونی مشغول ساخت ترقه و نارنجک دست ساز بودند که با انفجار یکی از این نارنجک ها، همه مواد محترقه به یکباره منفجر شد.

وقوع انفجار موجب مصدومیت شدید این 4 جوان شد که بلافاصله توسط آتش نشانان به پایین ساختمان انتقال یافته و تحویل عوامل اورژانس شدند. این 4 پسر که از ناحیه دست، سر و صورت آسیب دیده بودند بلافاصله به وسیله آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

انفجار خانه‌ای در تبریز

سخنگوی آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور از انفجار شدید مواد محترقه در یکی از محلات تبریز خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت 1:08 بامداد امروز سه‌شنبه یک مورد حادثه انفجار شدید در ساختمان مسکونی به مرکز 125 آتش‌نشانی تبریز اطلاع داده شد.
 سید جلال ملکی افزود: پس از اعلام این حادثه عوامل یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعلامی واقع در خیابان ولیعصر - خیابان تختی اعزام شد.
سخنگوی آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور با بیان اینکه پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در انباری یک ساختمان مسکونی رخ داده، اظهار کرد: چهار جوان مشغول ساخت نارنجک دستی در زیرزمین این خانه بودند که ناگهان نارنجک‌ها انفجار شده و این افراد به شدت مصدوم شدند. پس از خارج کردن این افراد و تحویل آنان به عوامل اورژانس، آتش‌نشانان به عملیات خود خاتمه دادند.

قطع دستان جوان مراغه‌ای با انفجار ترقه
انفجار ترقه‌ی دست‌ساز در دستان جوان مراغه‌ای، به قطع دستان این جوان منجر شد.
دکتر روزبه رجائی غفوری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی به ایسنا گفت: با وجود هشدارهای رسانه‌ای مبنی بر عواقب استفاده از مواد محترقه‌ی دست‌ساز، عصر دیروز دوشنبه یک مورد انفجار ترقه‌ی دست‌ساز در شهر مراغه، به اپراتوری مرکز 115 استان گزارش شد.
وی با بیان اینکه تکنیسین‌های اورژانس وی را به بیمارستان امام رضا منتقل کردند، گفت: به تشخیص پزشکان بیمارستان امام رضا بعلت شدت جراحات وارده بر اثر انفجار ترقه‌ی دست‌ساز در دستان این جوان، هر دو دست جوان مراغه‌ای قطع می‌شود.
دکتر رجایی‌غفوری با اشاره به آمارهای مربوط به چهارشنبه آخر سال گفت: فقط در چهارشنبه آخر سال گذشته، 19 مورد حادثه گزارش شده بود که از این تعداد یک نفر جان باخت و 15 نفر نیز راهی بیمارستان شدند.

تمهیدات اور‍ژانس در چهارشنبه آخر سال 92
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور تمهیداتی را برای برای پوشش حوادث چهارشنبه آخرسال و ارائه خدمات به مصدومان در نظر گرفته که به شرح زیر است:
آمادگی تمامی بیمارستان ها جهت پذیرش مصدومان و مجروحان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال
آمادگی 810 پایگاه شهری اورژانس 115 جهت ارائه خدمات پزشکی اولیه به مصدومان و مجروحان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال و انتقال آنها به بیمارستان در صورت نیاز
استقرار آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی در میادین و نقاط پرتراکم شهر، جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومین
افزایش استعداد ناوگان موتور آمبولانس در کلان شهر ها برای سریعتر رسیدن به محل حادثه در صورت وجود ترافیک
در این راستا جلسات هماهنگی معاونین محترم درمان، رؤسای مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و ارگان های دخیل در این امر مثل آتش نشانی و هلال احمر و پلیس برگزار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین