کد خبر: ۲۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
پیشنهاد نوروزی شهرام کرمی

بهار 93 را با فلسفه «سقراط» آغاز کنید

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر به هموطنان پیشنهاد داد در ایام نوروز به دیدن نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بروند که از 7 فروردین ماه در تالار وحدت به صحنه می رود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کرمی درباره پیشنهاداتی که برای نوروز 93 به هموطنان دارد به خبرنگار مهر گفت: به علاقمندان تئاتر و هنرهای نمایشی و همچنین فلسفه پیشنهاد می‌کنم در ایام نوروز به دیدن نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بنشینند که قرار است از 7 فروردین ماه اجرای مجدد خود را در تالار وحدت آغاز کند. این اتفاق بسیار خوشایند است که در ایام تعطیلات نیز نمایشی همزمان با روز جهانی تئاتر به صحنه می رود و سالن‌های نمایشی خالی از تماشاگر نیست.

وی افزود: همچنین به کتابخوانها نیز توصیه می‌کنم که حتما نمایشنامه «قرمز» نوشته ژان لوگن را بخوانند که توسط نشر افراز منتشر شده است. این نمایشنامه در سال 2010 در آمریکا منتشر و اجرا شد و همان سال توانست جایزه تونی که به برترین نمایشنامه‌های سال آمریکا اهدا می‌شود و جایزه درامادسک را به دست بیاورد.

محوریت نمایشنامه «قرمز» بر اساس دیالوگ‌های نقاشی به نام راسکو و دستیارش شکل می‌گیرد. راسکو از پیروان مکتب اکسپرسیونیسم انتزاعی است و دستیارش فعال در شاخه پاپ آرت. در پایان نمایشنامه راسکو تابلویی با رنگ کاملا قرمز می‌کشد که به نوعی استعاره از خودکشی وی است. ژان لوگن بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس در هالیوود شناخته می شود که از آن جمله می توان به نگارش آثاری چون «اسکای فال» به کارگردانی سام مندز و « هوانورد» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اشاره کرد.

 نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی و با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، لادن مستوفی، یعقوب صباحی، بهناز نازی، نقی سیف‌جمالی، کتانه افشاری نژاد، ایوب آقاخانی، بهار نوحیان، سیاوش چراغی‌پور، رضا جهانی، بهمن عباس‌پور، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی و مهرداد خانی از 7 فروردین ماه اجرای مجدد خود را در تالار وحدت آغاز می کند. این نمایش زمستان 92 نیز در این تالار به صحنه رفته بود که با استقبال مخاطبان روبرو شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین