کد خبر: ۲۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

سگ‌های چند میلیون دلاری/تصاویر

توله سگی از نژاد ماستیف تبتی در یک نمایشگاه حیوانات لوکس در چین به قیمت تقریبی ۲ میلیون دلار به فروش رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: توله سگی از نژاد ماستیف تبتی در یک نمایشگاه حیوانات لوکس در چین به قیمت تقریبی ۲ میلیون دلار به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ یک توله سگ از نژاد ماستیف تبتی به قیمت تقریبی 2 میلیون دلار فروخته شده و بدین ترتیب عنوان گران‌ترین سگ جهان را به خود اختصاص داد.

روزنامه‌های چینی گزارش دادند که یک سرمایه‌گذار ساختمانی مبلغ 12 میلیون یوآن (1/9 میلیون دلار) برای خرید یک توله سگ ماستیف با موهای طلایی در یک نمایشگاه حیوانات خانگی لوکس در استان ژیجیانگ پرداخت کرده است.



ژانگ گنجیون، تربیت دهنده این سگ، در گفت‌وگو با روزنامه‌ها گفت که خون شیرها در رگ این سگ جاری است و آن را تبدیل به برترین نمونه از نژاد ماستیف کرده است. وی در ادامه افزود یک سگ قرمز رنگ دیگر به قیمت 6 میلیون یوان فروخته شد.

ماستیف‌های تبتی تبدیل به سگ‌های مورد علاقه ثروتمندان چینی شده و همین امر موجب بالا رفتن شدید قیمت‌های آنها گشته است.

قد توله سگ طلایی در حدود 80 سانتی‌متر و وزن آن 90 کیلوگرم بود.

گفته می‌شود که این سگ‌ها به مانند پانداها بسیار کمیاب هستند و بدین دلیل قیمت‌های آنها بسیار بالا است.




یک ماستیف قرمز رنگ به نام "Big Splash" در سال 2011 به قیمت 10 میلیون یوان (1/5 میلیون دلار) به فروش رفت.

روزنامه‌ها به نقل از از مالک یک وب‌سایت پرورش دهنده ماستیف نوشتند که سال گذشته یک ماستیف به قیمت 27 میلیون یوان در نمایشگاهی در پکن به فروش رفت.

اما یکی از افراد فعال در این حوزه که با نام مستعار ژو شناخته می‌شود اعلام کرد که این قیمت‌های بالا ناشی از توافق‌های درونی بین خود پرورش‌دهندگان است تا ارزش سگ‌های خود را بالا ببرند.

وی گفت: "بخش اعظمی از این معاملات با قیمت‌های بالا کار خود پرورش‌دهندگان است که قیمت‌های پیشنهادی یکدیگر را بالا می‌برند اما در حقیقت چیزی رد و بدل نمی‌شود."

به گزارش تسنیم، مالکین می‌گویند این ماستیف‌ها نواده‌های سگ‌هایی هستند که توسط قبایل کوچ‌نشین در آسیای مرکزی و تبت مورد استفاده قرار گرفته و بسیار وفادار و دارای حس محافظتی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین