کد خبر: ۲۳۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

صرفه جویی 400 میلیارد تومانی درعمره مفرده/ روزانه 8 هزار ویزا از عربستان می‌گیریم

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کاهش 19 درصدی هزینه‌های عمره مفرده گفت: به ازای هر زائر 400 هزار تومان قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و در مجموع حدود 400 میلیارد تومان صرفه‌جویی عمره امسال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید اوحدی گفت: در سال 92 سعی کردیم نوآوری‌هایی داشته باشیم که فقط انجام برنامه ریزی عمره و حج و عتبات عالیات نباشد به عنوان مثال، 20 روز قبل از حج 92، وارد کار شدیم و متوجه شدیم که محاسبات قیمت‌های حج درست انجام نشده بوده است و در آن مدت به هر زائر حج حدود 2 میلیون تومان را بازگرداندیم. او ادامه داد: تجربه‌ای که ما از حج سال گذشته داشتیم باعث شد تا در حج امسال اصلا افزایش قیمت نداشته باشیم و در جهت حفظ منافع زائر و آسایش و آرامش زائر امسال حتی یک ریال قیمت حج ما افزایش پیدا نکرد و به صورت دو قسطی هزینه حج را از زائران دریافت کردیم و این اولین بار است که این اتفاق نیاز به هماهنگی‌های زیادی داشت اما تمام این زحمات را قبول کردیم تا زائر قبل از عید آرامش داشته باشد تا هم ثبت نام حجش را بتواند انجام دهد و هم به کارهای خود در روزهای پایانی سال بپردازد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قسط دوم را هم در اردیبهشت ماه 93 از زائران دریافت می‌کنیم که کار جدید و نوآوری است و از حالت یکنواختی خارج شد.

به گزارش فارس، بخشهای مهم سخنان اوحدی: یکی دیگر از اتفاقات خوب این بود که بعد از 35 سال عمره ما در نیمه اول صفر شروع شد و ما محرم از حج برگشتیم و 14 روز بعد در صفر زائران عمره ما پرواز داشتند. ما روزانه 8 هزار ویزا از عربستان می‌گیریم و خوشبختانه تا کنون مشکلی برای دریافت ویزا وجود نداشته است از 14 صفر اعزام‌ها به عمره مفرده را شروع کردیم و همین باعث شد  دوره عمره ما طولانی تر شود و باعث شد 70 درصد افزایش اعزام زائران را داشته باشیم. سال گذشته 490 هزار نفر به عمره مفرده مشرف شدند و امسال تلاش می‌کنیم تا آمار اعزام‌ها را به 830 هزار نفر برسانیم. همه ساله به صورت متوسط در عمره و حج 15 درصد افزایش قیمت داشتیم و حتی سالی بوده که 37 درصد افزایش قیمت داشتیم امسال نه تنها افزایش قیمت در بحث عمره وجود نداشته است بلکه 19.6 درصد کاهش قیمت نیز داشتیم. - یعنی به ازای هر زائر 400 هزار تومان قیمت‌ها کاهش پیدا کرد ضمن اینکه کیفیت خدمات ما بالاتر رفت و در مجموع می‌توان گفت حدود 400 میلیارد تومان صرفه‌جویی عمره امسال بوده است که در حوزه اقتصاد مقاومتی این پول از کشور خارج نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین