کد خبر: ۲۳۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
دبیر جامعه هتلداران ایران:

نرخ هتل‌ها در نوروز 93 همان نرخ نوروز 92 است

دبیر جامعه‌ی هتلداران ایران گفت: هتل‌ها نرخ ابلاغی را که توسط تشکل‌ها اعلام می‌شود، رعایت می‌کنند و هیچ افزایش نرخی برای نوروز امسال نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خسرو ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: هتل‌ها در فصل‌های پرسفر، سقف نرخ ابلاغی را اجرا و در فصل‌های کم‌سفر، تخفیف‌هایی را برای جذب مسافران ارائه می‌کنند. در این زمینه، اگر تفاوت نرخ دیده می‌شود، به‌خاطر حذف تخفیف برای ایام پرتقاضاست. بنابراین نرخ هتل‌ها در نوروز 93 همان نرخ نوروز 92 خواهد بود.

او توضیح داد: با توجه به فصلی بودن سفر در کشور، افزایش یا عدم افزایش نرخ هتل‌ها را باید با مدت مشابه در سال قبل مقایسه کرد. از آنجا که حدود 50 درصد امکانات اقامتی کشور در طول سال، خالی است، بسیار بجاست که دولت و بخش خصوصی تلاش‌های خود را معطوف به هرچه بیشتر سالانه کردن سفر در سبد خانوار کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به چهار فصل بودن ایران و قیمت‌های بسیار مناسب و تخفیف‌های متعدد، مردم می‌توانند از امکانات اقامتی کشور استفاده‌ی بهتری کنند. این اقدام سبب رشد سرمایه‌گذاری در ساخت و بهره‌برداری از اقامتگاه‌ها می‌شود و از طرف دیگر، توزیع سفر در طول سال «اقتصاد گردشگری» را به اقتصاد پویاتری تبدیل می‌کند.

دبیر جامعه‌ی هتل‌داران ایران همچنین گفت: یکی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رشد سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ایجاد تأسیسات گردشگری است. مطابق سند چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور باید تا سال 1404، 20 میلیون گردشگر ورودی داشته باشیم. بر این اساس، ایجاد تأسیسات باید بر مبنای اشغال 50 درصد به بالا انجام شود. بنابراین استفاده از تمام امکانات برای گردشگران داخلی و خارجی در طول سال، بهتر از تجمع تقاضا در یک ایام خاص است.

او افزود: جامعه‌ی هتل‌داران ایران آمادگی دارد تا در زمینه‌ی سفرهای برنامه‌ریزی‌شده و گروهی، سالانه کردن سفر، در اولویت قرار دادن سفر در سبد خانوار، کیفی کردن سفر، توزیع مناسب سفر، همگانی کردن سفر، تعامل گسترده با رسانه‌ها و استفاده از توان آن‌ها برای هرچه بهتر کردن روابط مهمانان و میزبانان و سایر مباحثی که باعث رشد پایدار اقتصاد گردشگری و مدیریت بهینه‌ی مقاصد گردشگری و سایر پدیده‌های روز گردشگری دنیا مانند روان‌شناسی سفر و گردشگران، افزایش مدت اقامت، بالا بردن انگیزه‌ی گردشگران برای بازگشت و .... به سایر بخش‌ها و دولت کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین