کد خبر: ۲۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

سرما به شمال و شمال شرق کشور بازمی گردد

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشورگفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از نخستین روز سال نو به نوار شمالی کشور است و انتظار می رود با نفوذ این سامانه شاهد کاهش قابل توجه دما، بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احد وظیفه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد با فعالیت این سامانه بارشی، این توده هوای سرد بتدریج از روز یکشنبه هفته آینده از شمال شرق کشور خارج شود.

به گفته این مسئول سازمان هواشناسی کشور، از فردا با بارش باران شاهد کاهش پنج تا 10 درصدی دمای هوا درسواحل دریای خزر و اواخر وقت بارش باران در شمال شرق کشور و بارش برف در ارتفاعات البرز خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان می دهند با آغاز بارش باران در سواحل خزر و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق کشور دمای هوا در این مناطق بین هفت تا 15 درجه کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه در شمال شرق کشور، شاهد بارش برف، وزش باد و کولاک در جاده های مناطق کوهستانی این مناطق خواهیم بود.

وی درعین حال تصریح کرد: هوای سرد در این مناطق تا روز یکشنبه هفته آینده ماندگار خواهد بود و بتدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خود را در این مناطق کشور دنبال خواهد کرد و طی روزهای آینده به خصوص روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

وظیفه در خصوص هوای تهران نیز پیش بینی کرد بیشینه و کمینه هوای تهران در نخستین روز سال نو بین 11 تا 20 درجه بالای صفر، روز شنبه هفته آینده بین 10 تا 18 درجه بالای صفر باشد و طی امروز و فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های پراکنده و وزش باد که به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: هم اکنون هوای تهران 9 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 71 درصد و سرعت وزش باد در تهران هفت کیلومتر در ساعت برآورد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین