کد خبر: ۲۳۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

هلگا اشمید:نهایی کردن مذاکرات هسته‌ای زود است

معاون "کاترین اشتون" با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر ایران و کشورهای 1+5 در وین گفت همچنان موارد زیادی تا نهایی شدن این مذاکرات وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "هلگا اشمید" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تلاش هر دو طرف مذاکرات وین در راستای دست یافتن به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران خبر داد.

وی پس از مذاکرات روز گذشته نمایندگان ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان گفت مذاکره کنندگان متعهد به توافق نهایی بر سر اختلافات دهه اخیر با ایران هستند. اشمید در نامه الکترونیکی که به مقامات ارشد اتحادیه اروپا ارسال کرده آورده است: ما در ابتدای راه نهایی شدن مذاکرات همه جانبه و جامع هستیم.

به گفته معاون "کاترین اشتون" هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این مسیر وجود دارد. وی همچنین از تعهد ایران برای دستیابی به راه حل جامع با غرب پیش از پایان مهلت 6 ماهه توافق اولیه در ژنو سخن گفت.

گفتنی است روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در پایان نشست با کشورهای 1+5 با تاکید بر اینکه ایران درباره مسائل موشکی مذاکره نمی‌کند گفت: قرار است در جلسه اردیبهشت ماه کار مذاکره و ورود به تدوین سند نهایی را شروع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین