کد خبر: ۲۳۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

رهبر شبه نظامیان چچن کشته شد

یک سایت حامی شبه نظامیان چچنی اعلام کرد، دوکو عمروف، رهبر شورشیان چچن که گروه وی موسوم به امارت قفقاز مسئولیت یک سری حملات در روسیه را پذیرفته، کشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وب سایت "قفقاز سنتر" اعلام کرد: رهبری امارت قفقاز رسما مرگ امیر دوکو ابوعثمان(عمروف)، را اعلام می‌دارد.

در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به جزییات و چگونگی مرگ عمروف نشده است. دولتمردان روسی نیز این خبر را تایید نکرده‌اند.

کمیته ملی ضدترور روسیه اعلام کرد: رسانه‌های خارجی اخباری از مرگ عمروف منتشر کرده‌اند اما سرویس ویژه روسیه در حال حاضر اطلاعاتی دراین باره ندارد.

با این حال قفقاز سنتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که امارت قفقاز شیخ علی ابو محمد را به عنوان جانشین عمروف و رهبر جدید این گروه انتخاب کرده است.

این وب سایت همچنین با انتشار ویدئویی از یک شبه نظامی با تایید مرگ عمروف استراتژی رهبری جدید امارت قفقاز را اعلام می‌دارد. علی ابو محمد که با چهره‌ای مبارز از مکانی نامعلوم به تصویر کشیده شده به زبانی مختلط از عربی و روس قدیم صحبت می کند، ملیت و اصلیت وی هنوز معلوم نیست.

وی می‌گوید: من به شما اطلاع می‌دهم که برادرم دوکو عمروف جهان را ترک کرد. به خانواده وی تسلیت می‌گویم روح وی در بهشت است. من خود را در حد عهده‌داری این مسئولیت نمی دانم اما به درخواست برادرانم این مهم را مسئولیت خود دانستم. جنگ امارت قفقاز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، عمروف از سال 2006 و بعد از کشته شدن عبدالکریم سیدالیوف توسط نیروهای روس رهبری شبه‌نظامیان چچن را برعهده داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین