کد خبر: ۲۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸

هتل های تهران 40 درصد تخفیف نوروزی می دهند

مدیرامور نظارت سازمان گردشگری استان تهران گفت: ظرفیت های گردشگری تهران حتی برای تهرانی ها شناخته نشده است در حالی که تهران آیینه تمام نمای تاریخ معاصر ایران است و هیج جایی مانند تهران شاهد وقایع تاریخی معاصر نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی عنبری درباره جاذبه های گردشگری تهران گفت: در سالهای اخیر با تلاش مسئولان شاهد اتفاقات خوبی دربحث گردشگری بوده ایم، در این راستا با اطلاع رسانی مناسب گردشگری داخلی در کشور درحال توسعه است آمار ارائه شده در ایام تعطیل مانند نوروز و تابستان نشان از رویکرد ایرانیان به سفر و علاقه آنها به جاذبه های گردشگری است.
او گفت: برای رسیدن به اهداف عالی در بحث گردشگری استان با توجه به اینکه تهران مسافر فرست ترین استان کشور است نظارت مراکز اقامتی و آژانس ها را از دوماه قبل نوروز شروع می کنیم اگر چه در سایر استانها شاهد افزایش قیمت بودیم اما در تهران مراکز اقامتی 40 درصد تخفیف می دهند.

مدیرامور نظارت سازمان گردشگری استان تهران گفت: عمده خدمات نظارتی ما در دفاتر خدمات مسافرتی مانند هتل ها و آژانس ها است که به صورت مداوم با هدف رفع نواقص مجوز، مستندات و قراردادهای آنها بازید و بررسی شده شکایات وارده از آنها و پرونده های آنها مطالعه می گردد تا اگر برطرف نکرده باشند تذکر داده می شود
او گفت: در باره تهران گردی هر سال کمیته ای با شرکت چند تا از آژانس ها تشکیل می شود در زمینه بافت قدیم تهران و سه برج میلاد و آزادی و طغرل مسیرهایی جهت بازدید مشخص می شود و البته کاخ سعد آباد از مکان های پر بازدید ایام نوروز بوده است.
عنبری گفت: ظرفیت های گردشگری تهران حتی برای تهرانی ها شناخته نشده است در حالی که تهران آیینه تمام نمای تاریخ معاصر ایران است و هیج جایی مانند تهران شاهد وقایع تاریخی معاصر نبوده است بازار قدیمی تهران، مقبره های قدیمی در ابن باویه، وجود حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری مقبره بسیاری از بزرگان و چهره های مهم تاریخ معاصر از جاذبه های گردشگری تهران است.

او گفت: تهران آمار استثنایی در تعداد موزه دارد که حدود 54 موزه آن فعال است. دو مجموعه کاخ سلطنتی نیاوران و گلستان (جهانی شده)، سالم ترین کاخ پادشاهان است که باقی مانده، کاخ صاحبقرانیه با قدمت بسیار زیاد و مجموعه سعد آباد که یک یا دو بنای آن مربوط به دوره قاجاریه است.
مدیرامور نظارت سازمان گردشگری استان تهران بیان کرد: مشکل اصلی گردشگری کشور ما عدم اطلاع رسانی در داخل و خارج است ذهنیت منفی گردشگر خارجی که تحت سلطه رسانه های جمعی بوجود آمده هنگام بازگشت باید اصلاح شود با معرفی جاذبه های کشور و تبلیغ می توان به این نتیجه رسید.

به گزارش تسنیم، او گفت: همه دست اندرکاران گردشگری می دانند که به واسطه ورود هر گردشگر چند شغل مستقیم یا غیر مستقیم ایجاد می شود و جاذبه ها و صنعت گردشگری از مهمترین منابع ایجاد شغل و وارد کردن ارز به کشور بوده که بسیار نیازمند توجه کارشناسان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین